Державна реєстрація громадських об’єднань: корисна інформація та посилання

Пресслужба Рівненської ОДА, опубліковано 30 липня 2025 року о 19:30

Процес створення та реєстрації громадських об’єднань стає все більш зручним. Тепер ви можете дізнатися про всі нюанси цього процесу:

  • Створення громадського об’єднання в кілька кліків: Майбутнє вже близько! Міністерство юстиції України активно працює над впровадженням нової функції, яка дозволить реєструвати громадські об’єднання через Портал “Дія”. Це значно прискорить та спростить процедуру для всіх, хто прагне розвивати громадянське суспільство. Дізнайтеся більше про цю інноваційну функцію в “Дії”.
  • Покрокова інструкція, як зареєструвати громадську організацію в Україні: Від першого кроку до успішної реєстрації — цей посібник проведе вас через усі етапи. Ви дізнаєтесь про необхідні документи, процедури та терміни. Переглянути детальну інструкцію.
  • Можливість діяльності громадської організації на підставі модельного статуту: Ця опція значно спрощує процес створення організації, адже не потрібно розробляти унікальний статут з нуля. Дізнайтеся про переваги та особливості використання типового (модельного) статуту для вашої громадської організації.

Громадянське суспільство: Важлива складова демократії

Громадські об’єднання відіграють ключову роль у розвитку демократичного суспільства. Ознайомтеся з тим, як функціонує цей сектор:

  • Громадянське суспільство – фундамент демократії: Ця стаття розкриває значення та вплив громадського сектору на процеси державотворення та формування демократичних цінностей в Україні. Про роль громадянського суспільства – за посиланням.
  • Громадські об’єднання та їх види: Дізнайтеся про різноманіття громадських об’єднань, їхні цілі, сфери діяльності та форми організації. Це допоможе вам краще зрозуміти, до якої категорії належить ваша майбутня організація. Огляд видів громадських об’єднань.

Символіка громадських об’єднань: Ваш візуальний ідентифікатор

Кожна громадська організація може мати свою унікальну символіку, яка відображає її місію та цінності:

  • Символіка громадських об’єднань: значення та види: Що таке символіка, навіщо вона потрібна, які її види існують та як вона допомагає ідентифікувати вашу організацію. Детальніше про символіку.
  • Алгоритм державної реєстрації символіки громадського об’єднання: Якщо ви вирішили створити власну символіку, цей посібник проведе вас через усі етапи її офіційної реєстрації. Ознайомитися з алгоритмом реєстрації символіки.

Залучення громадян: інструменти ефективної участі

Залучення громадян до участі в суспільних процесах є ключовим елементом розвитку демократії та побудови громадянського суспільства. Існує безліч інструментів, які дозволяють зробити цей процес більш ефективним та прозорим. Розглянемо деякі з них:

Інформаційні інструменти:

  • Веб-сайти та соціальні мережі: Створення спеціальних платформ для обговорення, збору пропозицій та широкого поширення інформації.
  • Блоги та форуми: Створення просторів для вільного обміну думками та ідеями серед громадськості.
  • Новини та публікації: Регулярне інформування громадськості про прийняття рішень, плани та поточні проєкти.
  • Гарячі лінії та звернення: Забезпечення ефективного зворотного зв’язку з громадянами.

Інтерактивні інструменти:

  • Громадські слухання: Організація зустрічей з представниками влади для обговорення актуальних питань, що стосуються громади.
  • Опитування та анкетування: Збір думок громадян щодо різних питань та формування об’єктивної картини суспільних настроїв.
  • Громадські ради: Створення консультативних органів при органах влади для залучення експертизи та громадської думки.
  • Громадські ініціативи: Підтримка ініціатив громадян, спрямованих на вирішення певних проблем та покращення життя громади.

Інструменти електронного урядування:

  • Електронна демократія: Забезпечення можливості онлайн-голосування, подання петицій та звернень до органів влади.
  • Прозорість даних: Публікація відкритих даних для вільного доступу та аналізу громадянами.
  • Інтерактивні карти та геоінформаційні системи: Візуалізація інформації для зручності сприйняття та аналізу.

Інші інструменти:

  • Освітні програми: Проведення тренінгів та семінарів з громадянської участі для підвищення обізнаності та активності.
  • Волонтерські програми: Залучення громадян до реалізації соціальних проєктів та ініціатив.
  • Культурні заходи: Використання культурних заходів для об’єднання громади та обговорення важливих питань у неформальній обстановці.

Ці та багато інших інструментів можуть бути ефективно використані для заохочення громадян до активної участі у суспільних процесах. Ключовим є забезпечення доступності інформації, створення реальних можливостей для участі та забезпечення зворотного зв’язку.

Зміни до статуту громадського об’єднання: Важливі аспекти

У разі внесення змін до статуту громадського об’єднання, їх необхідно обов’язково внести і до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Порядок державної реєстрації змін до установчих документів ГО, яке має статус юридичної особи, регулюється Цивільним кодексом України, Законом України «Про громадські об’єднання» та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Для державної реєстрації змін до відомостей про ГО, що містяться в Єдиному державному реєстрі, документи подаються керівником об’єднання або представником на підставі нотаріально посвідченої довіреності (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі).

Документи для державної реєстрації змін до відомостей про ГО можливо подати особисто заявником до територіального органу Міністерства юстиції України за місцезнаходженням ГО або до центру надання адміністративних послуг.

Розгляд документів, поданих для державної реєстрації ГО, здійснюється не пізніше ніж 3 робочі дні з дати подання документів для державної реєстрації.

Адміністративний збір за державну реєстрацію змін до установчих документів громадського об’єднання становить 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії, та округлюються до найближчих 10 гривень. Наприклад, прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на 1 січня 2024 року, становить 3028 гривень.

Державна реєстрація у скорочені строки проводиться виключно за бажанням заявника у разі внесення ним додатково до адміністративного збору відповідної плати у розмірах, передбачених пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1133 «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань у скорочені строки».

Додатково зазначаємо, що адміністративний збір не справляється у наступних випадках:

  • за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу – підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов’язаних з приведенням їх у відповідність із законами;
  • за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичних осіб та їхніх установчих документів, змін до відомостей про громадські формування, пов’язані із змінами в адміністративно-територіальному устрої України, а також зміни місцезнаходження юридичної особи у зв’язку із зміною назви (перейменуванням) скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об’єктів топоніміки населених пунктів;
  • при внесенні змін до відомостей, у тому числі змін до установчих документів, у строк, визначений законами для приведення у відповідність до них.

Звертаємо увагу, що у разі відмови в державній реєстрації адміністративний збір не повертається. Проте, якщо протягом місяця з дня прийняття рішення про відмову заявник повторно подав документи для відповідної державної реєстрації, адміністративний збір не справляється.

Вимоги до документів для реєстрації змін

Дотримання вимог законодавства під час подання документів для реєстрації змін до установчих документів громадської організації, яка має статус юридичної особи, є невід’ємною складовою для забезпечення ефективної роботи такої організації.

Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, встановленим статтею 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон). Серед них наступні:

  • Вони мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, — іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію).
  • Текст має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами).
  • Не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.
  • Заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.
  • Рішення уповноваженого органу управління громадського об’єднання повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом. Рішення, що подається для державної реєстрації змін, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами), якщо інше не передбачено законом. Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів.
  • Установчий документ громадського об’єднання викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на установчому документі громадського об’єднання нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об’єднання.
  • Внесення змін до установчого документа громадського об’єднання оформляється шляхом викладення його в новій редакції.

Статтею 17 Закону встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи (крім змін до відомостей, передбачених частиною п’ятою цієї статті, а саме: інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник — юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв’язку з юридичною особою), подаються такі документи:

  • Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
  • Примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, іншого визначеного законом суб’єкта (особи) про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.
  • Реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління громадського об’єднання.
  • Відомості про керівні органи громадського об’єднання (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку) — у разі внесення змін до складу керівних органів.
  • Документ про сплату адміністративного збору — у випадках, передбачених статтею 36 Закону.
  • Установчий документ юридичної особи в новій редакції — у разі внесення змін, що містяться в установчому документі.
  • У разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи — структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства.
  • У разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи — витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи — нерезидента в країні її місцезнаходження, якщо засновником юридичної особи є юридична особа — нерезидент.
  • У разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи — копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації, крім випадків, якщо такий документ оформлений із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру, — для громадян України).
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux