Інформаційно-аналітична довідка щодо стану виконання Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008

«Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», стану розгляду звернень громадян, які надійшли до Рівненської обласної державної адміністрації впродовж І півріччя 2021 року

На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» обласною та районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами рад міст обласного значення, структурними підрозділами облдержадміністрації вжито ряд організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напрямку діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Протягом І півріччя 2021 року в області забезпечено:

моніторинг організації роботи із зверненнями громадян відповідно до затверджених графіків, в тому числі в рамках проведення «днів контролю»;

організацію апаратних нарад, семінарів, колегій, як на обласному так і на місцевому рівнях, звітування керівників підпорядкованих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування перед головою облдержадміністрації з питань роботи із зверненнями громадян;

проведення засідань постійно діючих комісій з питань розгляду звернень громадян;

здійснення аналізу та узагальнення питань, що порушувалися у зверненнях громадян до місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування;

оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у органах виконавчої влади».

Робота із зверненнями громадян, питання виконавської дисципліни систематично розглядаються на нарадах у керівника апарату обласної державної адміністрації.

Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять до облдержадміністрації, у тому числі через органи державної влади вищого рівня, народних депутатів України, громадські організації, засоби масової інформації, повторних та колективних у розрізі районів і міст за відповідними напрямами. Інформація надається керівництву облдержадміністрації для оперативного реагування та об'єктивного і вчасного розгляду звернень громадян.

Щокварталу аналітична інформація з висновками і рекомендаціями надається райдержадміністраціям, структурним підрозділам облдержадміністрації, територіальним органам міністерств та іншим центральним органам виконавчої влади, обласним організаціям для відповідного реагування.

На засіданні колегії облдержадміністрації за участю керівників правоохоронних органів, представників засобів масової інформації проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, заслухано звіти окремих голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації. За результатами прийнято розпорядження голови облдержадміністрації від 17 лютого 2021 року № 117 «Про стан роботи із зверненнями громадян, які надійшли до обласної державної адміністрації, Рівненського обласного контактного центру, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області у 2020 році». Звернуто увагу голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації на посилення персональної відповідальності за належне вирішення у межах своїх повноважень питань, порушених у зверненнях громадян.

Упродовж І півріччя 2021 року з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» проведено 4 засідання колегій райдержадміністрацій, та заслухано звіти керівників різних рівнів. Видані відповідні розпорядження голів районних державних адміністрацій та зобов'язано керівників органів виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо виявлення та усунення причин звернень громадян до органів влади вищого рівня, забезпечення об'єктивного неупередженого розгляду звернень громадян, створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, вирішення в межах чинного законодавства, порушених питань.

Стан виконання доручень наданих керівництвом облдержадміністрації у І півріччі 2021 року розглянуто на 4 «днях контролю» при заступниках голів районних державних адміністрацій. Заслухано 36 керівників структурних підрозділів, сільських, селищних, міських голів, керівників окремих районних і міських організацій.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації здійснено моніторинг з питань виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 у 4 райдержадміністраціях, 22 окремих їх структурних підрозділах. Підготовлено довідки та надіслано на місця для врахування в роботі.

На базі комунального навчального закладу «Рівненський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій», згідно з планом-графіком підвищення кваліфікації кадрів на 2021 рік, затвердженого в. о. голови Рівненської облдержадміністрації Ігорем Тимошенком 04 січня 2021 року і погодженого Головою Національного агентства України з питань державної служби Наталією Алюшиною 12 січня 2021 року за I півріччя 2021 року з питань роботи із зверненнями громадян було проведено навчання для 161 особи, з яких 87 державні службовці (державні службовці з місцевих органів виконавчої влади) та 74 посадові особи місцевого самоврядування.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації на базі комунального навчального закладу «Рівненський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій» проведено два семінари на тему «Організація роботи із зверненнями громадян».

Забезпечено щомісячне проведення засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при облдержадміністрації. Розглянуто 6 проблемних питань жителів області, прийнято відповідні рішення.

Головами райдержадміністрацій, міськими головами міст обласного значення, керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, керівниками територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади узято на особистий контроль розгляд звернень та першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати – героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, учасників АТО. Запроваджено ведення окремого обліку таких звернень.

В обласній державній адміністрації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 976 забезпечено оперативне реагування і виконання доручень на звернення, що надходять від Державної установи «Урядовий Контактний центр». Щомісяця здійснюється аналіз роботи центру.

 Упродовж І півріччя 2021 року на «гарячу лінію» Рівненської обласної державної адміністрації надійшло 1 тис. 714 звернень, Рівненським обласним контактним центром опрацьовано 5 тис. 852 звернення, що надійшли з Урядової «гарячої лінії». На 7 тис. 280 звернень було надано консультацій та роз’яснення працівниками обласного контактного центру або ж невідкладно розглянуто звернення спільно з аварійними та екстреними службами.

«Гаряча лінія» працює з функцією callback (зворотній зв'язок) та переадресацією дзвінків у позаробочий час на телефон оперативно-рятувальної служби Головного управління ДСНС України у Рівненській області – 101.

Забезпечено підготовку та розміщення у рубриці «Новини» (розділ «Пресцентр») на офіційному вебсайті облдержадміністрації тематичних повідомлень, зокрема: «Мешканці Рівненщини можуть пройти онлайн-курс із протидії домашньому насильству «Дім (не)безпеки» (13.01.2021), «Міжнародна організація з міграції запустила безкоштовну гарячу лінію емоційної підтримки» (20.01.2021), «На гарячу лінію Рівненської ОДА надійшло 18 тисяч дзвінків, половина – про COVID-19» (13.01.2021), «Друга хвиля циклону надійшла на Рівненщину» (30.01.2021), «Рівненська ОДА: головне на брифінгу за 5 лютого. ВІДЕО» (05.02.2021), «Насувається негода: телефони екстрених і аварійних служб Рівненщини» (07.02.2021), «МОЗ запустило інформаційний портал з питань COVID-вакцинації» (17.02.2021), «На Рівненщині боротьбу із «тіньовими» АЗС перезавантажують» (03.03.2021), «Попри посилення карантинних обмежень в деяких областях України вакцинація проти COVID-19 не припиняється» (04.03.2021), «Усі дозволені ВООЗ до екстреного застосування вакцини рятують життя» (11.03.2021), «Рівненська ОДА: головне на брифінгу за 15 березня. ВІДЕО» (15.03.2021), «Інфо-медійну грамотність онлайн представили освітянам Рівненщини» (18.03.2021), «Нелегальні АЗС: на Рівненщині під прицілом – 12 заправок» (19.03.2021), «Про підпільні АЗС просять повідомляти на «гарячу лінію» Рівненської ОДА», «Рівненська ОДА: головне на брифінгу за 22 березня. ВІДЕО» (22.03.2021), «Громадяни Рівненщини із порушенням слуху мають можливість звернутися на «гарячу лінію» 1539 з допомогою послуги сурдоперекладача» (23.03.2021), «Кількість сміттєзвалищ зростає: Віталій Коваль закликав голів громад спільно зупинити екологічну проблему» (01.04.2021), «На Рівненщині нелегальні АЗС оштрафували на 23 млн грн» (22.04.2021), «З ініціативи Олени Зеленської розроблено план міжсекторальної взаємодії міністерств і відомств для протидії домашньому насильству» (23.04.2021), «На Рівненщині ще 94 сміттєзвалища потребує паспортизації» (28.04.2021), «Олена Зеленська взяла участь у презентації цифрового сервісу для нечуючих та слабочуючих людей, що буде доступним на урядових сайтах» (17.05.2021), «Велике будівництво», Центр вакцинації, приватизація: головне на брифінгу в Рівненській ОДА 7 червня (07.06.2021), «Фонд соціального захисту інвалідів запровадив роботу «гарячої лінії» (10.06.2021), «Негода: телефони екстрених і аварійних служб Рівненщини», «На Рівненщині тривають роботи з ліквідації наслідків стихії» (26.06.2021), «Понад 350 дзвінків на лінію ОДА 0 800 500 078: всі – про наслідки стихії» (27.06.2021). Зазначені повідомлення оприлюднено на сторінці ОДА у соцмережі «Faсebook», у Телеграм-каналі «Рівненська ОДА», оперативно надіслано електронною поштою в редакції друкованих ЗМІ місцевої сфери розповсюдження та окремих загальноукраїнських, телерадіокомпаній, місцевих Інтернет-ресурсів для оприлюднення.

Окрім того, у січні-лютому цього року у щоденних тематичних дайджестах щодо ситуації із COVID-19 в області зазначалося, що комунікація з мешканцями Рівненщини налагоджена і через «гарячу лінію 0 800 500 078».

Також на головній сторінці офіційного вебсайту облдержадміністрації розміщено рубрику «Звернення громадян» (розділ «Громадськості»), а також номер гарячої лінії облдержадміністрації, банери із контактними номерами щодо вакцинальної кампанії від COVID-19 та «Повідом про корупцію».

Окрім того, питання щодо звернень громадян висвітлено на сторінках керівництва облдержадміністрації та Рівненської облдержадміністрації у соціальній мережі «Facebook».

Для забезпечення належної взаємодії обласної державної адміністрації з населенням області та поширення зворотного зв’язку в обласній державній адміністрації функціонує телефон довіри, на який надійшло 45 звернень громадян. Громадяни порушували питання охорони здоров’я, питання налагодження транспортного сполучення, ремонту доріг та пільгового перевезення з питань діяльності закладів освіти, інше.

Упродовж І півріччя 2021 року до облдержадміністрації з урахуванням колективів звернулося 5 тис. 364 громадян. За звітний період відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації зареєстровано та опрацьовано 1 тис. 689 звернень громадян, з них письмових – 1 тис. 683 (в тому числі 106 електронних звернень). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та розпорядження голови облдержадміністрації від 12 березня 2020 року №162 «Про запобігання поширенню на території Рівненської області короновірусу COVID-19» в облдержадміністрації головою та заступниками голови облдержадміністрації проводяться особисті прийоми громадян з пріоритетних питань.

Всі звернення розглянуто в установленому чинним законодавством порядку, про результати розгляду заявників інформовано.

На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», з метою оперативного реагування та невідкладного вжиття заходів на звернення громадян в громадській приймальні облдержадміністрації щоденно ведеться прийом радником голови облдержадміністрації. До роботи залучаються керівники структурних підрозділів облдержадміністрації до компетенції яких належать питання порушені громадянами. Звернення, які не потребують додаткового вивчення розглядаються і вирішуються невідкладно.

Слід відзначити, що з 1 тис. 689 питань, порушених у зверненнях громадян, 956 питань або 56,6 відс. вирішено позитивно. На інші звернення надано роз’яснення.

Протягом звітного періоду громадяни перед керівництвом облдержадміністрації найчастіше порушували питання:

соціального захисту – 1328 звернень, що складає 78 відс. від загальної кількості звернень;

комунального господарства – 87 звернень або 5,2 відс. ;

житлової політики - 48 звернень або 2,8 відс.;

охорони здоров'я - 44 звернення  або 2,6 відс.; 

аграрної політики - 34 звернення або 2,01 відс.;

забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 22 звернення або 1,3 відс.;

транспорту і зв’язку 15 звернень або 0,9 відс.

Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до облдержадміністрації від найменш соціально захищених категорій громадян:

ветеранів праці та пенсіонерів (630 звернень, або 37,3 відс. від загальної кількості надходження звернень),

інвалідів загального захворювання (418 або 24,7 відс.),

учасників бойових дій (55 або 3,3 відс.),

учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС (41 або 2,4 відс.).

Керівництвом обласної державної адміністрації відповідно до обласної Програми матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення упродовж І півріччя 2021 року членам сім’ї загиблого військовослужбовцяв ході проведення антитерористичної операції, надано грошову допомогу в сумі 50 тис. грн. Надано допомогу на суму 4 млн. 550 тис. 300 грн. учасникам війни і бойових дій, учасникам ліквідації на ЧАЕС, одиноким та багатодітним матерям, тяжко хворим та іншим громадянам, які потребували матеріальної підтримки.

По лінії гуманітарної допомоги 3 особи з інвалідністю отримали автомобілі. Дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування надано 42 квартири. Отримали безкоштовні санаторно-курортні путівки 52 особи з інвалідністю, ветерани війни. Особам з інвалідністю та дітям-інвалідам станом на 01.06.2021 видано 166 крісел колісних.

Виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідних розпоряджень та доручень голови облдержадміністрації знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації.



Відділ роботи із зверненнями громадян

апарату облдержадміністрації

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux