За результатами виконання плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації в Рівненській області Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року у ІІІ кварталі 2024 року проведено ряд заходів, щодо забезпечення умов безбар’єрності в освітньому процесі.
1.2.5.5. «Проведення навчання соціальних, медичних працівників та інших працівників, які беруть участь у заходах з евакуації маломобільних груп населення, включаючи осіб з інвалідністю» - на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти в режимі онлайн було проведено навчання та перевірка знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності для керівників органів управління освітою сільських, селищних, міських рад, відповідальних за охорону праці у відділах, управліннях освітою; директорів, заступників директорів закладів загальної середньої, позашкільної освіти обласного підпорядкування, керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти та їх заступників. У ході навчання були проведені заняття на теми: «Пожежна та техногенна безпека. Електробезпека. Вибухонебезпека», «Радіаційних і хімічний захист населення і територій. Засоби захисту» , «Навички надання першої медичної допомоги».
https://drive.google.com/file/d/1JknKn65KLm5lVrWWV489svObDVNeGJU7/view
1.2.7.1. «Вжиття заходів за результатами моніторингу щодо забезпечення доступності закладів освіти усіх рівнів для маломобільних груп населення» - У 536 закладах загальної середньої освіти створені умови для безперешкодного доступу до першого поверху. Зокрема, наявні 406 пандусів у будівлях закладів загальної середньої освіти на вході у приміщення, 282 поручні, нанесені обмежувальні контрастні смуги на сходах у 97 закладах освіти, звукові сигналізатори у 25 закладах, 387 кнопок виклику. 170 закладів загальної середньої освіти не потребують додаткових пристосувань на вході для підйому осіб з інвалідністю. Крім того, у 3 закладах наявні ліфти та піднімальна платформа, які забезпечують доступність до другого поверху, у 89 закладах обладнані вбиральні для дітей з обмеженими фізичними можливостями.
4.2.2.2. «Забезпечення закладів освіти захисними спорудами цивільного захисту, спорудами подвійного призначення та найпростішими укриттями з урахуванням принципів безбар’єрності та (у разі їх будівництва) з дотриманням вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, нормативних документів, обов’язковість застосування яких встановлена законодавством щодо забезпечення доступності і безпеки для маломобільних груп населення, у тому числі осіб з інвалідністю» - Укриття учасників освітнього процесу організоване у 890 закладах освіти Рівненської області.
Із 535 у 521 закладі загальної середньої освіти наявні споруди цивільного захисту. У 14 – відсутня можливість облаштування укриття, потребують будівництва.
Із 286 у 281 закладах дошкільної освіти (юридичних осіб) наявні споруди цивільного захисту. У 5 – відсутня можливість облаштування укриття, потребують будівництва.
34 заклади позашкільної освіти повністю забезпечені спорудами цивільного захисту.
У 33 закладах фахової передвищої та вищої та 19 закладах професійної (професійно-технічної) освіти повністю забезпечені спорудами цивільного захисту.
У 2 закладах освіти завершені роботи щодо облаштування захищених просторів (1– Малинська, 1 – Корецька територіальні громади).
У 3 закладах загальної середньої освіти частково виконані роботи по встановленню габіонів захищених просторів: (2 - Вараська, 1- Острозька міські територіальні громади)
Ведуться роботи з будівництва, капітального ремонту, реконструкції у 7 закладах загальної середньої освіти.
Фотозвіт щодо забезпечення закладів освіти захисними спорудами з урахуванням принципів безбар’єрності:
https://drive.google.com/drive/folders/19DGRn6RIJ59WW8wrWDuHaF2vjdOdLjaV?usp=drive_link
5.1.1.5. «Розроблення методичних рекомендацій щодо організації інклюзивного навчання відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 957, проведення семінарів для фахівців закладів освіти» - Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (далі - РОІППО) розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання у 2024-2025 навчальному році у Рівненській області (схвалено протоколом №03 від 26.08.2024 методичної ради ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти РОІППО)Департаменту освіти і науки облдержадміністрації: https://www.rvosvita.org.ua/diialnist/inkliuzyvna-osvita/metodychni-rekomendatsii-inkliuziia ;
5.1.2.3 «Започаткування проєктів зі створення освітніх центрів ветеранського розвитку у партнерстві між Мінветеранів та визначеними закладами вищої освіти кожного регіону» - Міністерство у справах ветеранів України продовжує створення мережі Центрів ветеранського розвитку.
Національний університет водного господарства та природокористування (НУВГП) долучився до створення мережі центрів ветеранського розвитку на базі закладів вищої освіти за підтримки Міністерства у справах ветеранів України та Рівненської обласної військової адміністрації.
14 серпня 2024 року в навчальному корпусі № 7 НУВГП (м. Рівне, вул. М. Карнаухова, 53а) відбулось офіційне відкриття центру. Центр буде чотирнадцятим при закладах вищої освіти в Україні.
Центр ВР НУВГП створено для ветеранів війни та членів їх сімей. Серед запланованої діяльності: навчання новим професійним навичкам та вмінням, їх відновлення або перепідготовка, підвищення кваліфікації, надання якісної психологічної та юридичної допомоги для забезпечення продуктивної зайнятості та підвищення професійної мобільності тощо.
Він забезпечуватиме персоніфікований підхід у професійній адаптації ветеранів, членів їхніх сімей та родин полеглих захисників, а також пропонуватиме нові можливості для здобуття знань і навичок, відповідних сучасним вимогам ринку праці.
В Центрі проходитимуть навчальні програми для майбутніх фахівців із супроводу ветеранів, які будуть першими, хто зустрічатиме захисників і сприятиме їхньому комфортному поверненню до цивільного життя.
Центр є фізично доступним для усіх груп населення. https://nuwm.edu.ua/university/news/tsentr-veteranskoho-rozvytku-v-nuvhp
Національний університет «Острозька академія» активно бере участь в проєктах з підтримки ветеранського середовища. Зокрема, розроблено сертифікатну програму «Соціальне менеджерство в середовищі ветеранів». Ця програма - це комплексний міждисциплінарний освітній проект, який спрямований на різні групи осіб – ветеранів-учасників бойових дій, осіб, які працюють із середовищем ветеранів (волонтери, соціальні працівники, представники місцевого самоврядування, соціальні менеджери, голови ТГ тощо), а також осіб, які мають на меті розвинути знання, які стосуються психологічних аспектів долання стресу, пошуку самовизначеності, застосування арт-терапії, особливостей освітнього та трудового законодавства, політичної культури тощо. Реалізує науковий проєкт із розробки методики соціально-психологічної реабілітації ветеранів шляхом метакогнітивного моніторингу.
В ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» наразі не створено освітній центр ветеранського розвитку, однак упродовж навчального року проводились заходи для самовдосконалення: медична допомога, самозахист, безпека, дії в надзвичайних ситуаціях. Зокрема, 22 лютого представники ГУ ДСНС України у Рівненській області провели навчання для професорсько-викладацького складу та працівників університету з пожежної безпеки та домедичної допомоги. 28 березня проведено пресконференцію на якій обговорювали питання ветеранської політики.
https://www.megu.edu.ua/uk/vsi-novini/veteransku-politiku-obgovorili-v-megu
5.1.5.1. «Удосконалення електронних журналів обліку успішності здобувачів вищої освіти в закладах вищої освіти» - У Національному університеті водного господарства та природокористування впроваджений програмний модуль «ПС-Журнал успішності-Web», який є частиною програми «ПС-Студент-Web» і призначений для забезпечення можливості реєстрації поточної успішності викладачами університету. Всі студенти мають доступ через свій електронний кабінет. https://desk.nuwm.edu.ua/ Електронні журнали у Рівненському державному гуманітарному університеті є складовою частиною освітніх платформ MOODL і CLASSROOM. Доступ до них здійснюється за персональними логінами та паролями викладачів та здобувачів освіти.
В Національному університеті «Острозька академія» впроваджено систему управління освітнім контентом Moodle. Складовим компонентом цієї системи є електронний журнал успішності, який використовується викладачами під час викладання курсів.
В ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» розширено режим доступу до програмно–технічної платформи дистанційного навчання MOODLE. Студенти отримали можливість ознайомлюватися із результатами тестування, відгуками викладачів на надіслані для перевірки практичні роботи. https://edu.regi.rovno.ua/
5.1.5.2. «Продовження створення та наповнення цифрових фондів навчальної, наукової і художньої літератури у бібліотеках закладів вищої освіти» - Звіт щодо створення та наповнення цифрових фондів у Національному університеті водного господарства та природокористування оприлюднено на офіційному вебсайті закладу освіти. Цифровий репозиторій:
Віртуальні виставки:
https://lib.nuwm.edu.ua/index.php/chitacham/virtualni-vistavki
У Національному університеті «Острозька академія» діє цифровий репозитарій, який постійно наповнюється матеріалами: https://eprints.oa.edu.ua/
Розробкою фахівців університету є система LitPro2, яка містить літературу, рекомендовану для вивчення навчальних курсів. В цій системі існує можливість перегляду книг у режимі онлайн. Зокрема, користувачі мають можливість ознайомитися із текстами книг, які є в наявності в Науковій бібліотеці НаУОА: https://litpro2.oa.edu.ua/
10 вересня в Національному університеті «Острозька академія» відбувся тренінг на тему «LitPro. Взаємодія бібліотеки та кафедр». Спікерка – Наталія Денисенко, завідувачка Інформаційно-бібліографічного відділу.
Під час заходу пані Наталія розповіла про основні властивості системи управління методичним забезпеченням та літературою LitPro й закцентувала увагу на її використанні в роботі кафедр. https://www.oa.edu.ua/ua/info/news/2024/10-09-01
Інституційний репозитарій Рівненського державного гуманітарного університету функціонує з 2020 року.
Його модерацію (збір документів, введення їх до бази репозитарію, статистику використання) здійснює бібліотека РДГУ. В Інституційному репозитарії розміщуються тексти наукових праць викладачів РДГУ (дисертації, монографії, статті, кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти, навчальні видання та ін.): http://library.rshu.edu.ua/
Вчена рада ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» 16.05.2024 розглянула питання про Продовження створення та наповнення цифрових фондів навчальної, наукової і художньої літератури у бібліотеках. Прийнято рішення про посилення програмно-технічного супроводу інституційного репозитарію, створення Координаційної ради. https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/
https://www.megu.edu.ua/uk/biblioteka
5.1.6.1. «Налагодження контактів з профільними міжнародними агенціями та громадськими організаціями, що опікуються питаннями освіти осіб з особливими освітніми потребами» - Налагоджена співпраця з благодійною організацією «ВПЛИВ» https://dobro.ua/member/operator/bo-vplyv/ та ГО «Центр розвитку дитини «Tedi-R» https://www.tdc.rv.ua/poslugy/ , що опікуються питаннями освіти осіб з особливими освітніми потребами.
5.2.1.1. «Відкриття центрів освіти дорослих для самовдосконалення всіх вікових категорій: медична допомога, самозахист, безпека, дії в надзвичайних ситуаціях» - На базі комунального закладу вищої освіти «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради відкрито Симуляційний центр клінічних навичок. https://suspilne.media/199589-pologi-i-poratunok-u-rivnomu-dla-studentiv-medikiv-vidkrili-simulacijnij-centr/
https://ror.gov.ua/novyny/u-rivnomu-vidkrili-simulyaciinii-centr-1642674307
https://mcollege.rv.ua/news/volonterska-diyalnist
ВП «Дубенський фаховий медичний коледж» проведено майстер-класи та тренінгові заняття для мешканців міста Дубна та Дубенського району з теми «Перша домедична допомога при станах, що загрожують життю». Робота розпочата у лютому 2022 року та триває до сьогодні. http://dmk.edu.ua/elementor-12581/
В НаУОА наявні програми із розвитку освітніх програм за принципом «освіта дорослих». Зокрема, діє Школа освітніх інновацій, яка координує розробку та впровадження курсів для осіб, які мають намір підвищити кваліфікацію.
Розроблено освітню програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників за тематичним напрямом «Створення безпечного освітнього середовища та основи надання домедичної допомоги». http://surl.li/sgjfu
Проведено дводенні тренінги з домедичної допомоги для колективів Спеціальної школи № 2 в смт Клевань Рівненської обласної ради та Спеціальної школи № 1 в с. Чудель Рівненської обласної ради. http://surl.li/sgjhu http://surl.li/sgjjd
В ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» цифрові ресурси на сайті дистанційного навчання доповнені онлайн курсами для дорослих всіх вікових категорій: «Неформальна освіта» та «Курси допрофесійної підготовки». Усі охочі мають можливість пройти курси неформальної освіти. (https://edu.regi.rovno.ua/course/index.php?categoryid=1045)
5.2.6.1. «Продовження процесу формування мережі інклюзивно-ресурсних центрів, забезпечення функціонування інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до нормативів» - Станом на вересень 2024 року 29 інклюзивно-ресурсних центри (далі – ІРЦ) зареєстровані як юридичні особи.
Органи місцевого самоврядування, які не створили ІРЦ, уклали договори про співробітництво з органами місцевого самоврядування, на території яких створено ІРЦ, у формі спільного фінансування (утримання) ІРЦ, з урахуванням вимог чинного законодавства та відповідно до потреб дитячого населення.
https://www.rvosvita.org.ua/diialnist/inkliuzyvna-osvita/merezha-inkliuzyvno-resursnykh-tsentriv
5.1.4.1. «Адаптація програм підвищення рівня підприємницької культури провадження господарської діяльності та фінансової грамотності для сприйняття інформації особами з інвалідністю, у тому числі з порушенням зору, слуху та особами з порушенням інтелектуального розвитку» – Забезпечено адаптацію програм підвищення рівня підприємницької культури провадження господарської діяльності та фінансової грамотності для сприйняття інформації особами з інвалідністю, у тому числі з порушенням зору, слуху та особами з порушенням інтелектуального розвитку в Рівненській області.
З метою сприяння підприємницькій ініціативі усіх категорій населення, залучення його до навчання основам бізнесу з перспективою започаткування підприємницької діяльності протягом січня-серпня 2024 року фахівцями Рівненської обласної служби зайнятості було проведено 19 інформаційних семінарів “Генеруй бізнес-ідею та розпочни свій бізнес”, учасниками яких стали 142 особи. В ході проведення цих заходів розглядали питання як і з чого розпочати власну справу, який пакет документів для цього необхідний, де і як зареєструватися, які наразі існують чинні системи оподаткування, який порядок подання звітності фіскальним органам тощо. Учасники цих заходів отримали інформацію щодо популяризації державної програми надання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу.
Упродовж січня-серпня 2024 року Рівненський ОЦЗ забезпечував реалізацію державної програми надання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу. Від Рівненської області на розгляд в застосунок «ДІЯ» було подано 873 заявок. На рівні держави 489 заявників від Рівненської області отримали позитивне рішення. 405 особам зараховані кошти гранту для підтримки та розвитку бізнесу. Профінансовано – 94,7 млн грн. Область постійно входить у рейтинг кращих регіонів України за підсумками проекту починаючи з 2022 року.
З метою удосконалення вмінь та навичок щодо пошуку роботи, побудови професійної кар’єри та сприяння підприємницькій ініціативі молоді при Національному університеті водного господарства та природокористування та Національному університеті “Острозька академія” продовжують працювати “Інформаційно-консультаційні центри служби зайнятості”, де для 165 студентів фахівці служби зайнятості провели 7 семінарів-тренінгів з питань сучасного підходу до пошуку роботи, надавали консультації щодо написання резюме та підготовки до співбесіди з роботодавцем, проводили професійну діагностику щодо мотивації, схильності до зайняття підприємницькою діяльністю тощо.
На базі ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка С.Демянчука» за участі служби зайнятості продовжує роботу Центр фахових студій Університету. Метою діяльності центру є створення умов для супроводу індивідуальних траєкторій студентів у галузі освіти, кар’єри, самоосвіти, підготовка студентів до освоєння додаткових тьюторських компетенцій і розширення їх уявлення про сучасну економічну освіту і культуру.
В рамках Меморандуму про співпрацю з ГО «ФУНДАЦІЯ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ», яка оперує діяльністю Центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у місті Рівне в створеній спільній консультаційній зоні надаються щотижневі консультації з підприємництва провідним фахівцем Рівненського обласного центру зайнятості Віктором ГОЛУБОМ.
Так, упродовж січня-серпня 2024 було проведено 3 тренінги для 197 студентів та круглий стіл з викладачами вузу.
Загалом, у січні-серпні 2024 року послугами Рівненської обласної служби зайнятості скористалися 17,6 тис. осіб, статус безробітного мали 13,7 тис. осіб, в тому числі:
- 4,4 тис. шукачів роботи – це особи, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, з них статус безробітного отримали 4,1 тис. осіб;
- 956 осіб з інвалідністю, з них мали статус безробітного 867 осіб;
- 847 безробітних осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 10 і менше років.