Заява про екологічні наслідки капітального ремонту покриття руліжної доріжки ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне»

Капітальний ремонт покриття руліжної доріжки ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне» передбачає посилення експлуатаційного стану штучних покриттів руліжної доріжки з доведенням їх характеристик до мінімально можливих значень для експлуатації розрахункового типу ПС – Boeing 737-800, що дозволить: забезпечити відповідність транспортно-експлуатаційних показників руліжної доріжки до нормативних; підвищити безпеку руху повітряних суден на території руліжної доріжки; підвищити привабливість для проживання та ведення бізнесу м. Рівне та населених пунктів, що розміщені поблизу.

З метою покращення руху на руліжній доріжці передбачено проведення капітального ремонту, який включає наступні види робіт:

- посилення існуючого покриття руліжної доріжки (влаштування нового армобетонного шару покриття руліжної доріжки товщиною 30,0 см; влаштування розділювального прошарку з асфальтобетонну товщиною 4,0 см; розлив бітумної емульсії; влаштування армуючих геосинтетичних матеріалів; влаштування шару вирівнювання руліжної доріжки з асфальтобетонну товщиною 5,0 см);

- відновлення покриття руліжної доріжки (розбирання існуючого покриття до 75,0 см; влаштування нового армобетонного шару покриття руліжної доріжки товщиною 30,0 см; влаштування розділювального прошарку з асфальтобетонну товщиною 4,0 см; розлив бітумної емульсії; влаштування армуючих геосинтетичних матеріалів; влаштування шару вирівнювання руліжної доріжки з асфальтобетонну товщиною 5,0 см; влаштування армобетону товщиною 30,0 см; влаштування щебенево-піщаної суміші С7 по ДСТУ Б В.2.7-30-13 укріпленої цементом марки М400 товщиною 20,0 см; влаштування основи із щебеню фр. 40-70 мм по ДСТУ Б.В.2.7-30:2013 товщиною 25,0 см; влаштування геосітки; влаштування піщаної основи; ущільнення грунту);

- покриття бокових смуг безпеки (розробка корита товщиною 21,0 см; влаштування верхнього шару покриття бокових смуг безпеки з асфальтобетонну товщиною 7,0 см; розлив бітумної емульсії; влаштування шару вирівнювання бокових смуг безпеки з асфальтобетонну товщиною 5,0 см; влаштування армуючих геосинтетичних матеріалів; влаштування щебеневої основи фр. 40-70 мм способом розклинцюванням фр.20-40 мм);

  • - грунтові обочини (знімання існуючого рослинного шару; улаштування грунтових обочин з грунтово-гравійної суміші з вмістом гравію не менше 40%; підсипання грунтових обочин привозним грунтом).

При експлуатації руліжної доріжки стоки з поверхні дорожнього покриття містять: нафтопродукти; речовини, що входять до складу протиожеледних матеріалів. Враховуючи існуючі місцеві природні та архітектурно-планувальні умови аеропорту, ремонт руліжної доріжки якого передбачено даним робочим проектом, відведення дощових та талих вод відбувається поверхневим способом в дренажно-дощову систему з відведенням за межі території аеропорту. Враховуючи, існуючий стан дренажно-дощової системи руліжної доріжки, проектом передбачено:

  • - влаштування дренажу на відстані більше 10,0 м від кромки покриття руліжної доріжки та відведення стічних вод у існуючу систему;
  • - підвищення та заміну існуючих люків колодязів дренажно-дощової системи;
  • - підвищення існуючих дощеприймальних решіток дренажно-дощової системи;
  • - влаштування сепаратору нафтопродуктів «OLSH700-120».

Запобігання виникненню та проявам негативних впливів на навколишнє середовище на етапі будівництва забезпечується проведенням будівельних робіт відповідно до вимог нормативних документів та технологічних регламентів на окремі види робіт. Дотримання технологічних режимів будівельних робіт також виключає можливість виникнення та розвитку аварійних ситуацій. Тому для мінімізації впливів на навколишнє середовище при будівництві необхідно чітко дотримуватись вимог щодо технології проведення будівельних робіт, техніки безпеки та охорони довкілля.

Основними джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферу на об’єкті є: будівельна техніка, робота якої супроводжується викидами в атмосферне повітря забруднюючих речовин при роботі двигунів внутрішнього згоряння і при виймально-навантажувальних роботах; вантажно-розвантажувальні роботи інертних матеріалів, що супроводжуються викидами пилу; укладання асфальтобетонної суміші.

Очікувані загальні обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря в процесі будівництва (капітального ремонту) покриття рубіжної доріжки становлять 10,1481 т, в тому числі: діоксид азоту – 1,6990 т; оксид вуглецю – 5.8579 т; діоксид сірки – 0,2931 т; вуглеводні насичені С1219 – 1.4058 т; сажа – 0,4014 т; пил неорганічний – 0,4907 т; заліза оксид – 0,0002 т; марганцю діоксид – 0,00001 т; фтористі сполуки газоподібні (в перерахунку на фтористий водень – 0,00002 т; кремнію діоксид аморфний – 0,000001 т; фтористі сполуки погано розчинні (у перерахунку на фтор) – 0,000001 т.

Розрахунок забруднення атмосфери в процесі проведення будівельних робіт виконаний за допомогою ПК «ЕОЛ 2000[h]» в розрахункових точках на межі прилеглої житлової забудови: с. Вересневе, с. Тинне і с. Велика Омеляна. На основі проведеного розрахунку розсіювання одержані максимальні концентрації забруднюючих речовин, які не перевищують допустимих норм в розрахункових точках з врахуванням фонових концентрацій і становлять: діоксиду азоту – 0,0765 ГДК; оксид вуглецю – 0,0931 ГДК; сажа – 0,4087 ГДК;, вуглеводні насичені С1219 – 0,4164 ГДК; діоксид сірки – 0,0420 ГДК; пил неорганічний SiO70-20% - 0,1420 ГДК; пил неорганічний SiO2 >70% - 0,1060 ГДК; група сумації №31(NO2+SO2) – 0,1186 ГДК.

При капітальному ремонті покриття руліжної доріжки шумовий вплив від будівельної техніки та автотранспорту носить тимчасовий характер. Сумарний рівень шуму від роботи основної будівельної техніки в напрямку розміщення житлової забудови (с. Вересневе, с. Тинне, с. Велика Омеляна) не перевищує гранично-допустимих рівнів (ГДР).

Проведення будівельних робіт супроводжується утворенням відходів будівництва (відходи будівельних робіт) та побутових відходів. Місця тимчасового зберігання відходів облаштовані та утримуються відповідно до умов діючих санітарно-гігієнічних норм і правил. Всі утворені відходи по мірі накопичення передаватимуться спеціалізованим підприємствам відповідно до укладених угод.

Рішення, прийняті проектом, в цілому дозволяють забезпечити нормальну експлуатацію об’єкту та провести благоустрій навколишньої території, що позитивно вплине на навколишнє середовище. Негативні впливи планованої діяльності на соціальні умови життєдіяльності місцевого населення відсутні, погіршення здоров’я місцевого населення при реалізації проекту будівництва не прогнозується і не очікується, вплив на зони рекреації не передбачається.

Замовник приймає на себе всі зобов'язання щодо здійснення проектних рішень у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки на всіх етапах будівництва та гарантують виконання вимог з охорони довкілля.

Стисла характеристика видів впливів планованої діяльності на навколишнє середовище та їх перелік визначені в «Заяві про наміри», яка оформлена згідно з вимогами ДБН А.2.2-1-2003 і містить інформацію щодо можливості ознайомлення громадськості з проектними матеріалами та подачі пропозицій. Текст «Заяви про наміри» розміщений на сайті Рівненської обласної державної адміністрації (https://www.rv.gov.ua). На протязі терміну розробки проекту пропозиції та зауваження від громадськості не надходили.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux