1. Це Положення визначає правові та економічні основи організації та діяльності управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Рівненської обласної державної адміністрації (далі – управління).
2. Повне найменування: управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Рівненської обласної державної адміністрації.
Скорочене найменування: управління міжнародного співробітництва та євроінтеграції облдержадміністрації.
Найменування англійською мовою: Department for International Cooperation and European Integration of Rivne Regional State Administration.
3. Юридична адреса управління: вулиця Симона Петлюри, 35, м. Рівне, 33013.
4. Управління є структурним підрозділом Рівненської обласної державної адміністрації і підпорядковується голові Рівненської обласної державної адміністрації, підзвітне і підконтрольне Міністерству закордонних справ України, іншим центральним органам виконавчої влади, до предметів відання яких належать питання регіональної політики, транскордонного та міжтериторіального співробітництва, європейської та євроатлантичної інтеграції, державної зовнішньоекономічної політики.
5. Управління утримується за рахунок державного бюджету і є неприбутковим.
6. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, власний рахунок (рахунки) в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Рівненській області, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, кутовий штамп, власні бланки, ідентифікаційний код та табличку (вивіску) встановленого зразка.
7. Управління набуває права юридичної особи публічного права з дня його державної реєстрації у встановленому законом порядку.
8. Управління є правонаступником відділу міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Рівненської обласної державної адміністрації.
9. Управління у межах своїх повноважень організовує виконання актів законодавства у сфері зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної політики, міжнародного територіального співробітництва, європейської та євроатлантичної інтеграції, міжнародної технічної допомоги, здійснює контроль за їх виконанням на території Рівненської області.
10. У своїй діяльності управління керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими документами центральних органів виконавчої влади, до повноважень яких належать питання у сфері зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної політики, міжнародного територіального співробітництва, регіонального розвитку, європейської та євроатлантичної інтеграції, міжнародної технічної допомоги, розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації, у період дії воєнного стану – розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації – начальника Рівненської обласної військової адміністрації, наказами начальника Рівненської обласної військової адміністрації, а також цим Положенням.
11. Діловодство в управлінні ведеться державною мовою.
12. Головним завданням управління є забезпечення реалізації державної політики у сфері зовнішніх зносин, міжнародного територіального співробітництва, регіонального розвитку, зовнішньоекономічної діяльності, європейської інтеграції, міжнародної технічної допомоги на території Рівненської області.
13. Управління відповідно до наданих повноважень виконує такі завдання:
організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, до повноважень яких належать питання у сфері зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної політики, міжнародного територіального співробітництва, регіонального розвитку, європейської та євроатлантичної інтеграції, міжнародної технічної допомоги, розпоряджень голови Рівненської обласної державної адміністрації – начальника Рівненської обласної військової адміністрації, наказів начальника Рівненської обласної військової адміністрації та здійснює контроль за їх реалізацією;
забезпечує у межах наданих повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
сприяє реалізації зовнішньополітичного курсу України на регіональному рівні, спрямованого на розвиток економічних, культурних, гуманітарних, наукових та інших зв'язків з адміністративно-територіальними одиницями іноземних держав, міжнародними організаціями, іноземними установами та організаціями;
надає адміністративні послуги в межах передбачених чинним законодавством повноважень;
аналізує стан та тенденції міжнародного територіального співробітництва, зовнішньоекономічної діяльності підприємств, організацій, установ та громадян Рівненської області;
забезпечує у межах наданих повноважень створення належних умов, спрямованих на розвиток і організацію міжнародного територіального співробітництва у галузях економіки, торгівлі, з питань захисту прав людини, екологічної безпеки, охорони здоров’я, науки, освіти, культури, туризму, фізкультури і спорту та інших сфер суспільного життя;
бере участь у формуванні позитивного іміджу України;
сприяє виконанню зобов’язань за міжнародними договорами України;
сприяє активізації зовнішньоекономічних зв’язків, розвитку експорту та виходу на зовнішній ринок розташованих на території області підприємств, установ та організацій;
здійснює контроль за дотриманням суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності законодавства України в межах передбачених чинним законодавством повноважень;
сприяє розвитку зв’язків із закордонними українцями та їх громадськими об'єднаннями;
сприяє залученню міжнародної технічної допомоги та реалізації проєктів, що фінансуються за рахунок зовнішніх фінансових ресурсів, донорськими організаціями та партнерами з розвитку;
бере участь у реалізації на території Рівненської області проєктів міжнародної технічної допомоги та проєктів, що фінансуються за рахунок зовнішніх фінансових ресурсів, донорськими організаціями, партнерами з розвитку;
забезпечує моніторинг проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги;
бере участь у підготовці стратегії та програм соціально-економічного розвитку Рівненської області, а також прогнозів економічного і соціального розвитку області;
вносить пропозиції до проєкту обласного бюджету Рівненської області;
забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів, дотримання нормативно-правових актів, що регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність;
бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
розробляє проєкти розпоряджень голови Рівненської обласної державної адміністрації – начальника Рівненської обласної військової адміністрації, наказів начальника Рівненської обласної військової адміністрації, рішень Рівненської обласної ради, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
бере участь у межах компетенції у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
бере участь у розробленні проєктів розпорядчих документів голови Рівненської обласної державної адміністрації – начальника Рівненської обласної військової адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи Рівненської обласної державної адміністрації;
бере участь у підготовці звітів голови Рівненської обласної державної адміністрації – начальника Рівненської обласної військової адміністрації;
забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Рівненської обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові Рівненської обласної державної адміністрації –начальнику Рівненської обласної військової адміністрації;
готує проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
у межах визначених повноважень надає консультаційну та методичну допомогу суб’єктам міжнародного територіального співробітництва, бенефіціарам, реципієнтам та виконавцям проєктів, що реалізуються за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги, інших зовнішніх фінансових ресурсів, а також у рамках здійснення міжнародного територіального співробітництва;
розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є управління;
постійно інформує населення про стан здійснення визначених законодавством повноважень;
здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
забезпечує у межах наданих повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
здійснює функцію головного розпорядника бюджетних коштів, забезпечує їх ефективне та цільове використання;
забезпечує в межах наданих повноважень організацію внутрішнього аудиту;
організовує роботу щодо обробки персональних даних працівників управління та забезпечує їх захист від незаконного доступу;
здійснює передбачені законодавством галузеві повноваження;
здійснює інші передбачені законодавством повноваження.
14. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
представляє у межах наданих йому повноважень інтереси Рівненської обласної державної адміністрації у зносинах з відповідними органами суб’єктів або адміністративно-територіальних утворень іноземної держави, міжнародними організаціями, консульськими та дипломатичними установами країн, акредитованих в Україні, а також з дипломатичними установами України за кордоном, іншими іноземними установами та організаціями. Представляє область в Моніторинговому комітеті Програми Interreg NEXT Польща – Україна;
готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до компетенції управління;
координує в межах наданих повноважень діяльність структурних підрозділів Рівненської обласної державної адміністрації у сфері, що належить до компетенції управління, сприяє структурним підрозділам обласної державної адміністрації у частині здійснення ними зовнішніх зносин, надає їм відповідну методичну, консультаційну та інформаційну допомогу;
розробляє проєкти програм розвитку міжнародного територіального співробітництва, зовнішньоекономічної діяльності області, просування експорту та інших програм, що відносяться до компетенції управління;
здійснює підготовку проєктів угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп і погоджує їх в установленому порядку з центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну регіональну та зовнішню політику;
бере участь в реалізації на території області проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги та проєктів (програм) фінансових організацій і фондів, у тому числі міжнародних;
бере участь у підготовці та погодженні з відповідними центральними органами виконавчої влади технічних завдань, складу офіційних делегацій Рівненської обласної державної адміністрації, а також переліку офіційних осіб у складі урядових делегацій і робочих груп для участі в переговорах, конференціях, консультаціях, сесіях, візитах, інших заходах двостороннього та багатостороннього міжнародного співробітництва;
бере участь у розробленні програм перебування делегацій, груп та окремих представників іноземних держав у частині, що стосується Рівненської області, організовує протокольні заходи під час проведення зустрічей з посадовими особами Рівненської обласної державної адміністрації;
за дорученням Рівненської обласної державної адміністрації бере участь у заходах міжнародного характеру, а також переговорах з представниками установ, організацій та ділових кіл іноземних держав, міжнародних організацій та об’єднань з питань, що належать до його компетенції;
готує у межах повноважень пропозиції щодо залучення іноземних інвестицій для розвитку економічного потенціалу Рівненської області;
готує у межах повноважень пропозиції щодо розвитку міжнародного територіального співробітництва, залучення міжнародної технічної допомоги, інших зовнішніх ресурсів у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції,
а також інших питань, що належать до компетенції управління;
сприяє просуванню вітчизняної продукції на зовнішні ринки, проведенню відповідних заходів та участі у них;
готує матеріали до засідань робочих груп експертів та міжурядових комісій, для делегацій Рівненської області, що відряджаються за кордон, з питань, що стосуються компетенції управління;
здійснює відповідно до норм чинного законодавства заходи для забезпечення перебування у Рівненській області іноземних делегацій, представників міжнародних організацій, інших суб’єктів міжнародного територіального співробітництва;
аналізує результати зовнішньоекономічної діяльності в Рівненській області та вносить пропозиції щодо дотримання суб’єктами підприємницької діяльності вимог законодавства, правил міжнародної торгівлі, надає їм консультації і методичну допомогу;
у межах компетенції управління та делегованих йому повноважень здійснює інші заходи у сфері здійснення зовнішньоекономічних операцій суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності;
забезпечує реалізацію в межах повноважень, передбачених законодавством, державної політики у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва;
забезпечує дотримання вимог законодавства у сфері європейської інтеграції на регіональному рівні та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення виконання міжнародних зобов’язань;
інформує суб’єктів підприємницької діяльності Рівненської області про міжнародні виставково-ярмаркові заходи, інші ініціативи міжнародного характеру, спрямовані на розвиток економічного, інвестиційного співробітництва, виробничої кооперації;
сприяє просуванню експортного потенціалу Рівненської області, здійснює координацію та нагляд за реалізацією проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги, бенефеціаром якої виступає Рівненська обласна державна адміністрація, підготовку результатів поточного та/або заключного моніторингу та подання їх Секретаріатові Кабінету Міністрів України;
відповідно до законодавства та у межах повноважень, наданих центральним органом виконавчої влади, здійснює видачу суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності документів дозвільного характеру;
надає заінтересованим суб’єктам підприємницької діяльності Рівненської області незалежно від форми власності інформацію стосовно ділових пропозицій іноземних підприємств щодо співробітництва та сприяє популяризації пропозицій підприємств Рівненської області за межами України;
надає інформаційну, методичну, консультаційну допомогу установам та організаціям Рівненської області, незалежно від їх організаційно-правової форми, у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а також з питань здійснення зовнішніх зносин, розвитку міжнародного територіального співробітництва, а також інших питань, що належать до компетенції управління;
бере участь в організації навчання та підвищення кваліфікації працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, установ та організацій з питань, що належать до компетенції управління;
сприяє участі у координації заходів, що зміцнюють економічні, інфраструктурні, соціальні та культурні зв’язки з державами – членами ЄС. Сприяє реалізації проєктів (програм) міжнародного територіального співробітництва, які ініційовані відповідними суб’єктами міжнародного територіального співробітництва Рівненської області;
у межах повноважень розробляє пропозиції щодо розширення двостороннього співробітництва з адміністративно-територіальними одиницями іноземних держав, іншими суб‘єктами міжнародного територіального співробітництва, зокрема у галузях економіки, торгівлі, з питань захисту прав людини, довкілля, охорони здоров’я, науки, освіти, культури, туризму, фізичної культури і спорту та інших сфер суспільного життя;
розробляє пропозиції щодо розбудови державного кордону з питань, що належать до компетенції управління;
здійснює розгляд звернень громадян, опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад з питань, пов'язаних з діяльністю управління;
організовує ведення діловодства та роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є управління;
інформує населення про стан виконання покладених на управління та визначених законодавством повноважень;
здійснює повноваження, делеговані Рівненській обласній державній адміністрації Рівненською обласною радою та віднесені розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації до функціональних обов’язків управління;
виконує інші функції, що випливають з покладених на управління завдань.
15. Управління для здійснення повноважень та виконання завдань має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Рівненської обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів Рівненської обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою), утворювати з цією метою робочі групи, комісії;
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Рівненської обласної державної адміністрації;
4) користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, організовувати і проводити семінари, конференції та інші заходи з питань, що належать до його компетенції.
16. Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом Рівненської обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
17. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою Рівненської обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу та місцеві державні адміністрації.
18. Начальник управління:
здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;
подає на затвердження голові Рівненської обласної державної адміністрації Положення про управління;
затверджує посадові інструкції працівників управління та розподіляє обов’язки між ними;
планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Рівненської обласної державної адміністрації;
вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
звітує перед головою Рівненської обласної державної адміністрації про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;
може входити до складу колегії Рівненської обласної державної адміністрації;
вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проєкти відповідних рішень;
розробляє та подає пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади з питань, що відносяться до компетенції управління; проєктів розпоряджень голови Рівненської облдержадміністрації, рішень обласної ради та інших доручень, стратегій соціально-економічного розвитку та програм з питань, що належать до компетенції управління; проєктів документів з питань міжнародного територіального співробітництва;
виконує завдання, визначені законами України, указами, рішеннями та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями і дорученнями голови Рівненської обласної державної адміністрації відповідно до повноважень;
може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами Рівненської обласної державної адміністрації, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
бере участь у формуванні позитивного іміджу України, сприяє виконанню зобов’язань за міжнародними договорами України на регіональному рівні та у межах повноважень; сприяє розвитку міжнародного співробітництва, зовнішньоекономічної діяльності та реалізації інших завдань, що відносяться до компетенції управління; бере участь у реалізації на території Рівненської області програм (проєктів) міжнародної технічної допомоги та програм міжнародних фінансових організацій і фондів;
організовує та бере участь у переговорах з представниками ділових кіл, установ та організацій іноземних держав з питань, що належать до компетенції управління; представляє, у межах наданих йому повноважень, інтереси облдержадміністрації у зносинах з відповідними органами суб’єктів або адміністративно-територіальних утворень іноземної держави, а також з міжнародними організаціями;
видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням, забезпечує подання наказів нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, на державну реєстрацію відповідно до норм чинного законодавства;
накази начальника управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою Рівненської обласної державної адміністрації;
подає на затвердження голови Рівненської обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису управління в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
розпоряджається коштами у межах затвердженого головою Рівненської обласної державної адміністрації кошторису управління;
у межах повноважень розпоряджається коштами, передбаченими на реалізацію програм;
здійснює добір кадрів;
здійснює повноваження з питань державної служби та організації роботи інших працівників управління відповідно до законодавства;
організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління;
призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців управління, присвоює їм ранги державних службовців, вирішує питання про їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників управління, які не є державними службовцями, приймає рішення про їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління. Забезпечує розгляд звернень, запитів та заяв, надання консультаційної та методичної допомоги;
забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього службового розпорядку, правил внутрішнього трудового розпорядку, здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни. Забезпечує дотримання працівниками управління вимог законодавства з питань запобігання корупції, виявлення та припинення її проявів. Працює з інформацією з обмеженим доступом;
забезпечує недопущення розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які було довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов’язків, крім випадків, передбачених законом;
здійснює інші повноваження, визначені законодавством.
19. Начальник управління може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до законодавства про державну службу.
20. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління визначає голова Рівненської обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
21. Штатний розпис та кошторис управління затверджує голова Рівненської обласної державної адміністрації за пропозиціями начальника управління відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.
Начальник управління міжнародного
співробітництва та європейської
інтеграції Рівненської обласної
державної адміністрації Ольга ЮТОВЕЦЬ