1. Департамент житлово-комунального господарства, енергетики
та енергоефективності Рівненської обласної державної адміністрації (далі – департамент) утворюється головою Рівненської обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Рівненської області забезпечує виконання покладених на департамент завдань.
2. Департамент підпорядкований голові Рівненської обласної державної адміністрації. При здійсненні повноважень підзвітний і підконтрольний Міністерству розвитку громад та територій України і Міністерству енергетики України.
3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.
4. Департамент є правонаступником головного управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації та головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації
за переданими йому функціями у галузі енергетики та енергоефективності відповідно до розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації від 13 листопада 2012 року № 156-к.
5. Основним завданням департаменту є реалізація державної політики
у галузі житлово-комунального господарства, енергетики та енергоефективності.
6. Департамент, відповідно до визначених галузевих повноважень, виконує такі завдання:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) надає адміністративні послуги у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії на території Рівненської області;
3) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного та культурного розвитку Рівненської області;
4) розробляє і реалізує обласні програми у сфері енергозбереження
та енергоефективності, бере участь у розробленні і реалізації державних, місцевих цільових програм у сферах енергозбереження, енергоефективності, теплопостачання, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та житловій сфері;
5) бере участь у впровадженні альтернативних та відновлюваних джерел енергії на території Рівненської області;
6) бере участь у здійсненні заходів щодо популяризації ефективного
та ощадливого споживання паливно-енергетичних ресурсів;
7) бере участь у розширенні міжрегіональних та міжгалузевих зв’язків
у сфері енергозбереження та енергоефективності;
8) здійснює моніторинг за цінами на природний газ та електроенергію
і надає рекомендації при плануванні закупівель відповідно до Законів України «Про публічні закупівлі», «Про ринок природного газу», «Про ринок електричної енергії» з метою оптимізації енергоспоживання та забезпечення дотримання принципу ефективності і результативності бюджетної системи України бюджетними установами та організаціями місцевого підпорядкування;
9) здійснює моніторинг та аналіз стану розрахунків за житлово-комунальні послуги;
10) здійснює моніторинг цін/тарифів та їх складових на житлово-комунальні послуги;
11) здійснює аналіз стану сфери теплопостачання;
12) організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих
на забезпечення сталої роботи об’єктів житлово-комунального господарства
в осінньо-зимовий період, здійснює моніторинг підготовки об’єктів житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період;
13) реалізовує повноваження Рівненської обласної державної адміністрації щодо здійснення контролю за забезпеченням споживачів міст та інших населених пунктів Рівненської області тепловою енергією;
14) забезпечує реалізацію повноважень Рівненської обласної державної адміністрації щодо здійснення контролю за виконанням установлених у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення правил
і норм;
15) здійснює аналіз стану сфери централізованого водопостачання
та централізованого водовідведення;
16) готує та подає Міністерству розвитку громад та територій України для оприлюднення національну доповідь про якість питної води та стан питного водопостачання у Рівненській області;
17) реалізовує державну політику з питань управління багатоквартирного житлового фонду, гуртожитків;
18) аналізує стан сфери управління житловим фондом;
19) бере участь у розробленні та реалізації регіональних планів управління відходами;
20) інформує населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;
21) здійснює аналіз стану сфер благоустрою населених пунктів, управління побутовими відходами, галузі поховання;
22) надає пропозиції щодо збирання і видалення побутових відходів, створення полігонів для їх захоронення, а також здійснення роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
23) сприяє створенню об’єктів оброблення відходів у рамках співробітництва територіальних громад;
24) надає пропозиції щодо відведення земельних ділянок для організації місць поховання;
25) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;
26) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів, розпорядником яких є департамент;
27) розробляє проєкти розпоряджень голови Рівненської обласної державної адміністрації (наказів начальника Рівненської обласної військової адміністрації), у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
28) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови Рівненської обласної державної адміністрації (наказів начальника Рівненської обласної військової адміністрації), проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи Рівненської обласної державної адміністрації;
29) у межах повноважень бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
30) здійснює повноваження, делеговані Рівненській обласній державній адміністрації Рівненською обласною радою та віднесені розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації до розподілу обов’язків департаменту;
31) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції
в департаменті;
32) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
33) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України
та депутатів відповідних місцевих рад;
34) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої
є департамент;
35) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
36) бере участь у розробленні та реалізації мобілізаційних планів у сфері житлово-комунального господарства, енергетики та енергоефективності;
37) бере участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури в межах компетенції департаменту;
38) надає методичну допомогу у здійсненні заходів з ідентифікації
та категоризації об’єктів критичної інфраструктури, що належать до сфери управління департаменту;
39) координує та контролює виконання операторами критичної інфраструктури, діяльність яких належить до сфери управління департаменту, вимог законодавства щодо захисту їх важливих об’єктів;
40) взаємодіє з уповноваженим органом, секторальними
та функціональними органами у сфері захисту критичної інфраструктури, операторами критичної інфраструктури з питань захисту критичної інфраструктури;
41) забезпечує сталу роботу підприємств, установ та організацій,
що належать до сфери управління департаменту, в особливий період;
42) бере участь у заходах з бронювання військовозобов’язаних працівників підприємств, установ та організацій, які належать до сфери управління департаменту, відповідно до встановленого порядку;
43) бере участь у формуванні мобілізаційних резервів матеріально-технічних засобів, необхідних для функціонування об’єктів житлово-комунального господарства та енергетики в особливий період;
44) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку
та використання архівних документів;
45) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
46) організовує впровадження комплексних систем захисту інформації
в інформаційно-комунікаційних системах департаменту;
47) вживає заходів із запобігання несанкціонованому доступу, знищенню, модифікації, блокуванню або іншим неправомірним діям щодо інформації, яка циркулює в інформаційно-комунікаційних системах департаменту;
48) забезпечує захист персональних даних;
49) здійснює моніторинг стану функціонування ліфтів у житловому фонді області;
50) аналізує стан реалізації заходів із впровадження установок з комбінованого виробництва теплової та електричної енергії
на теплопостачальних підприємствах області;
51) здійснює моніторинг стану забезпечення резервними джерелами живлення суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання і централізованого водовідведення;
52) здійснює інші передбачені законом повноваження.
7. Департамент має право:
1) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів Рівненської обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій інформацію, документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів Рівненської обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій
(за погодженням з їх керівниками), представників об’єднань громадян, а також вчених та фахівців для розгляду питань, що належать до його компетенції;
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Рівненської обласної державної адміністрації;
4) користуватися інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами Рівненської обласної державної адміністрації;
5) скликати в установленому порядку наради, утворювати комісії та робочі групи, організовувати семінари та інші публічні заходи з питань, що належать до його компетенції.
8. Департамент під час виконання покладених на нього завдань
у встановленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє
з іншими структурними підрозділами, апаратом Рівненської обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними підрозділами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади,
а також підприємствами, установами та організаціями.
9. Департамент очолює директор, який призначається на посаду
та звільняється з посади головою Рівненської обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням із Міністерством розвитку громад та територій України і Міністерством енергетики України.
10. Директор департаменту:
1) здійснює керівництво департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у департаменті;
2) подає на затвердження голові Рівненської обласної державної адміністрації Положення про департамент;
3) затверджує посадові інструкції працівників департаменту та розподіляє обов’язки між ними;
4) планує роботу департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Рівненської обласної державної адміністрації;
5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
6) звітує перед головою Рівненської обласної державної адміністрації
про виконання покладених на департамент завдань та затверджених планів роботи;
7) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
8) представляє інтереси департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами Рівненської обласної державної адміністрації,
з територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва Рівненської обласної державної адміністрації;
9) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи
і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Мін’юсту.
Видання, набрання чинності, виконання та припинення дії наказів,
які відповідно до закону є адміністративними актами, здійснюється
з урахуванням вимог, встановлених Законом України «Про адміністративну процедуру»;
10) подає на затвердження голови Рівненської обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
11) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою Рівненської обласної державної адміністрації кошторису департаменту;
12) здійснює добір кадрів;
13) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців департаменту;
14) призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, приймає рішення щодо
їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників департаменту, які не є державними службовцями, вирішує питання їх заохочення та притягнення
до дисциплінарної відповідальності;
15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать
до повноважень департаменту;
16) забезпечує дотримання працівниками департаменту правил внутрішнього трудового розпорядку, правил внутрішнього службового розпорядку та виконавської дисципліни;
17) здійснює інші повноваження, визначені законом.
11. Накази директора департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації, можуть бути скасовані головою Рівненської обласної державної адміністрації, відповідним центральним органом виконавчої влади.
12. Директор департаменту має заступників директора департаменту – начальників управлінь. Заступники директора департаменту – начальники управлінь призначаються на посаду та звільняються з посади директором департаменту.
На період відсутності директора департаменту його обов’язки виконує один із заступників директора департаменту – начальників управлінь, згідно
із розподілом обов’язків.
13. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників департаменту визначає голова Рівненської обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
14. Штатний розпис та кошторис департаменту затверджує голова Рівненської обласної державної адміністрації за пропозиціями директора департаменту.
15. Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку
із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки. Скорочене найменування юридичної особи: ДЖКГЕ ТА Е РОДА. Місцезнаходження юридичної особи: 33027, Рівненська область, місто Рівне, вулиця І.Вишенського, будинок 4а.
Директор департаменту житлово-
комунального господарства, енергетики
та енергоефективності адміністрації Володимир ПШЕЮК