Інформація департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації щодо стану виконання плану заходів на 2025-2026 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року в закладах освіти Рівненської області

За результатами виконання плану заходів на 2025-2026 роки з реалізації в Рівненській області Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року у ІІІ кварталі 2025 року проведено ряд заходів, щодо забезпечення умов безбар’єрності в освітньому процесі.    

4.2. Забезпечення проведення навчання для працівників органів місцевого самоврядування з метою розвитку професійних компетентностей щодо написання грантових заявок для отримання фінансування з метою створення умов для надання публічних послуг громадянам (забезпечення фізичної безбар’єрності) - На базі Рівненського регіонального центру підвищення кваліфікації для працівників органів місцевого самоврядування було проведено навчання за Типовою загальною короткостроковою програмою «Забезпечення створення безбар’єрного простору на засаді рівності, недискримінації, доступності та інклюзії». Навчанням охоплено 61 слухач.

47.25. Забезпечення доступності послуг інклюзивного навчання в центрах професійної технічної освіти. У закладах професійної  освіти  області  навчається 183 здобувачі освіти із інвалідністю (63% - хлопці, 37% - дівчата), з них, особи з порушеннями зору - 15, особи з порушеннями слуху - 9, особи з порушеннями опорно-рухового апарата - 28, особи з хворобами нервової системи - 16, особи з затримкою психічного розвитку - 11, особи з інтелектуальними порушеннями -13, особи із складними порушеннями мовлення - 4, особи з іншими складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами спектра аутизму)  - 5, особи з іншими порушеннями - 82. Для усіх вищезазначених здобувачів освіти забезпечується  освітній процес із використанням різних форм та методів, реалізується індивідуальна освітня траєкторія навчання.

У закладах професійної освіти області створено умови для здобуття професійної освіти різними категоріями населення у тому числі ветеранами війни, які бажають змінити фах, пройти підвищення кваліфікації або верифікувати професійну кваліфікацію. На сьогодні Національним агентством кваліфікації у закладах професійної освіти області акредитовано     7 кваліфікаційних центрів.

58.2. Проведення медіазаходів на державному та регіональному рівнях для розповсюдження кращих практик надання освітніх послуг для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. У закладах професійної освіти впродовж першого півріччя 2025 року проводилися Дні відкритих дверей, яким передувала сучасна промокампанія у соціальних мережах.

Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота для дітей і молоді, дорослого населення, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами, щодо механізмів вступу до закладів освіти та інших освітніх можливостей, зокрема щодо перепідготовки та/або підвищення кваліфікації.

На сайтах закладів у розділі «Абітурієнту» розміщено всю необхідну інформацію щодо вступу на навчання, відеоролики про професії, спеціальності.

Закладами професійної  освіти активно використовуються соціальні мережі «Фейсбук» та «Інстаграм», де на профілі «Професійна Освіта Рівненщини», під рубрикою «Сучасні заклади професійної освіти Рівненщини» для користувачів постійно розміщуються презентаційні матеріали про найбільш актуальні професії, сучасні навчально-практичні центри, можливості побудови професійної кар’єри для випускників.

Основними формами профорієнтаційної роботи, що проводиться у закладах загальної середньої освіти є: проведення екскурсій, тематичних майстер-класів, зустрічі з фахівцями, колишніми випускниками, вечори, диспути, конференції, класні години, заняття в гуртках, факультативи, а також профорієнтаційні тренінги.

За результатами вступної кампанії у закладах професійної освіти Рівненської області навчається 183 здобувачі освіти з поміж осіб з ООП (найвищий показник за останні 8 років (175 осіб у 2024 році)).


59.1. Розроблення методичних рекомендацій щодо адаптації освітньо-професійних програм закладів професійної (професійно-технічної) освіти для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Закладами професійної освіти Рівненщини впроваджуються державні стандарти професійної (професійно-технічної) освіти на компетентнісній основі, розробляються сучасні освітні програми, короткострокові програми для здобуття часткових кваліфікацій, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами.

Здобувачам професійної освіти з-поміж осіб з ООП забезпечено психолого-педагогічний супровід. Для них створено належні умови з професійної підготовки, розроблена диференційована система та спеціальні технології навчання.

Для здобувачів освіти вказаних категорій створені належні умови для фізичного, інтелектуального та духовного розвитку, підготовки до самостійного життя та реалізації творчих здібностей, здійснюється індивідуальний підхід у навчанні відповідно до їх потреб.

З метою розробки  необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, підготовки освітніх програм за новими державними та професійними стандартами, освоєння нових інтерактивних платформ та інструментів, в тому числі штучного інтелекту, Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Рівненській області у 2025 році проведено 25 засідань методичних секцій, онлайн консультувань, занять, тренінгів.

Закладами професійної освіти розроблено понад 200 програм для короткотривалого навчання та швидкого виходу на ринок праці регіону.

 

59.2. Створення регіональної мережі демонстраційних центрів професій для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, які можуть ознайомлюватись з різними професіями, здійснювати їх первинну апробацію та обирати для подальшого засвоєння і опанування. На сьогодні у Рівненській області функціонує 36 навчально-практичних центрів на базі закладів професійної освіти, в яких здійснюється сучасна підготовка студентської молоді,  в тому числі осіб з особливими освітніми потребами, за професіями: «Опоряджувальник будівельний», «Монтажник гіпсокартонних конструкцій», «Муляр», «Монтажник з ремонту сталевих та залізобетонних конструкцій», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Кухар», «Кондитер», «Пекар», «Швачка», «Кравець», «Закрійник», «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування», «Електрозварник ручного зварювання», «Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних зварювальних машинах», «Зварник», «Електромонтер з освітлення та освітлювальних мереж», «Електромонтажник з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Електромонтажник силових мереж та електроустаткування», «Верстатник деревообробних верстатів», «Слюсар-ремонтник. Слюсар механоскладальних робіт. Слюсар-інструментальник. Слюсар з ремонту дорожньо-будівельних машин та устаткування. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування», «Монтажник систем утеплення будівель».

На базі навчально-практичних центрів створено умови для молоді, яка бажає ознайомитися з вищезгаданими професіями, пройти їх первинну апробацію.

59.4. Створення умов у мережі центрів професійної (професійно-технічної) освіти для навчання учнів з обмеженнями повсякденного функціонування

Відповідно до Вимог ДБН України для потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень навчальних корпусів, гуртожитків 19 закладів професійної освіти облаштовано 41 зовнішній та 2 внутрішніх пандуси. У 2025 році в межах реалізації проєкту EU4Skills: Модернізація інфраструктури системи професійно-технічної освіти в Україні на базі закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Рівненський професійний коледж ресторанного і готельного бізнесу» модернізовано та облаштовано окремий корпус закладу освіти для навчання за професіями: «Варник харчової сировини і продуктів», «Майстер готельного обслуговування», з урахуванням доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Забезпечено безперешкодний доступ до споруд цивільного захисту для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у 10 ЗПО, у 6 - встановлено попереджувальні та інформаційні тактильні елементи біля входу в будівлі закладів.

Територія закладів професійної освіти впорядкована відповідно до вимог Державних будівельних норм України з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Облаштовано місця паркування для осіб з обмеженими фізичними можливостями. У гуртожитку Вищого професійного училища № 24 м. Корець облаштовано ресурсну кімнату для відпочинку осіб з інвалідністю. В 23 гуртожитках закладів професійної освіти наявні кімнати для самопідготовки та відпочинку здобувачів освіти, в тому числі для осіб з інвалідністю.

62. 2). У закладах професійної (професійно-технічної) освіти 38 будівель повністю доступні для осіб з особливими освітніми потребами, 39 будівель є частково доступними, 6 будівель – недоступні; 38 будівель обладнано пандусами, з них – 3 у 2025 році; у 12 будівлях встановлено кнопки виклику.

Із 23 гуртожитків закладів професійної (професійно-технічної) освіти області: 11 гуртожитків повністю доступні для осіб з особливими освітніми потребами, 10 – частково доступні, 2 – недоступні; 14 гуртожитків обладнано пандусами, в 10 гуртожитках встановлено кнопки виклику, з них 1 у 2025 році.

63. 3). У Рівненській області професійне навчання осіб, які відбувають покарання у вигляді позбавлення волі, здійснюється у трьох навчальних центрах при кримінально-виконавчих установах закритого типу.

У 2024-2025 навчальному році в навчальних центрах при кримінально-виконавчих установах закритого типу професійну освіту здобули освіту 195 слухачів за професіями: слюсар з механоскладальних робіт, токар, швачка, стропальник, машиніст (кочегар) котельні, верстатник деревообробних верстатів, кравець, машиніст крана (кранівник), слюсар-електрик з ремонту електроустаткування, верстатник широкого профілю. Прийом на 2025 рік складає – 195 осіб.



 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux