«Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.06.2007 № 320», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Рівненській області 25 жовтня 2007 року за №55/768
1. Вид та назва регуляторного акта
Розпорядження голови облдержадміністрації від 24 жовтня 2007 року № 508 «Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.06.2007 № 320».
2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності
Департамент економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації.
3. Цілі прийняття акта
Запровадження прозорого регулювання ціноутворення на торф паливний кусковий та торф’яні брикети, що реалізуються населенню для побутових потреб.
4. Строк виконання заходів з відстеження результативності
З 05 листопада 2020 року по 12 січня 2021 року.
5. Тип відстеження
Періодичне відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Відстеження результативності здійснювалося на підставі аналізу показників діяльності суб’єктів господарювання на паливно-енергетичному ринку області.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснено на підставі аналізу даних моніторингу щодо обсягів реалізації, цін на тверде паливо та скраплений газ, що відпускаються для забезпечення побутових потреб населення.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», розпорядженням голови облдержадміністрації від 27 червня 2007 року № 320 «Про регулювання цін на деякі види паливно-енергетичних ресурсів» (із внесеними змінами) для суб’єктів господарювання, визначених статтею 55 Господарського кодексу України, встановлено:
нормативи рентабельності 5 відсотків собівартості на торф паливний кусковий, торф’яні брикети і дрова та 5 відсотків експлуатаційних витрат на газ скраплений, що відпускаються населенню для побутових потреб;
торговельні (постачальницько-збутові) надбавки на:
вугілля та вугільні брикети – 15 відсотків (у тому числі ПДВ) оптової ціни виробника (митної вартості) без врахування транспортних витрат;
торф паливний кусковий, торф’яні брикети – 15 відсотків (у тому числі ПДВ) оптової ціни виробника без врахуванням транспортних витрат;
дрова – 25 відсотків (у тому числі ПДВ) оптової ціни виробника з врахуванням транспортних витрат.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта є достатнім. Нормативно-правовий акт розміщений на офіційному вебсайті Рівненської обласної державної адміністрації, інформація на якому доступна та відкрита для користувача.
Впродовж 2017-2020 років реалізацію скрапленого газу для побутових потреб населення здійснювали ДП «Пропан» ПАТ «Житомиргаз», ТзОВ «Укр Балон Постач» та ТОВ «ГАЗТРЕЙДСЕРВІС». ДП «Пропан» ПАТ «Житомиргаз» з січня 2019 року призупинило свою діяльність щодо забезпечення населення області скрапленим газом у зв’язку з нерегулярним проведенням спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу для потреб населення, що вплинуло на погіршення фінансового стану підприємства.
З вересня 2019 року спеціалізовані аукціони з продажу скрапленого газу для потреб населення не проводилися.
|
2017 рік |
2018 рік |
2019 рік |
Обсяги закупленого скрапленого газу, тонн |
1686 |
700 |
800 |
Обсяги реалізованого скрапленого газу, тонн |
748,6 |
643,4 |
867,7 |
Закупівельна ціна скрапленого газу, грн/тонну |
7531,61 |
7531,61 |
9502,92 |
Роздрібна ціна за 1 балон (21 кг) скрапленого газу, грн |
290,00 |
330,00 |
300,00 |
Державним підприємством «Рівнеторф» протягом 2017-2020 років досягнуто позитивних показників у фінансовій та виробничій діяльності.
Окремі показники фінансово-господарської діяльності
ДП «Рівнеторф» за 2019 рік
Дохід від реалізації продукції (робіт, послуг), тис.грн |
91488 |
Собівартість реалізованої продукції, тис.грн |
73549 |
Вироблено напівбрикетів торф’яних, тис.тонн |
92,5 |
Чистий фінансовий результат, тис. грн |
1326 |
Сплачено поточних податків та обов’язкових платежів до державного та місцевого бюджетів, млн грн |
33,8 |
У 2020 році обсяги видобутку фрезерного торфу склали 127,2 тис.тонн, планове завдання виконано на 101,8 відс., вироблено напівбрикетів торф’яних 74,6 тис.тонн (або 124,3 відс. планового показника).
Зростання оптово-відпускних цін на торфопродукцію обумовлено підвищенням мінімальної заробітної плати, вартості паливно-мастильних матеріалів, електроенергії, запчастин та інших матеріалів.
|
2017 рік |
2018 рік |
2019 рік |
2020 рік |
Оптово-відпускна ціна на напівбрикети торф’яні, грн/тонну |
620,00-725,00 |
780,00 |
972,00 |
1065,00 |
Рівень рентабельності, % |
5,0 |
|||
Обсяги реалізованого напівбрикету торф’яного для побутових потреб населення, тис.тонн |
49,8 |
56,0 |
51,5 |
39,9 |
Частка обсягу реалізованої продукції для побутових потреб населення у загальному обсязі реалізації, % |
54,1 |
57,7 |
56,3 |
54,1 |
Реалізація дров паливних населенню для побутових потреб здійснюється Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства у складі 17 лісгоспів та ДП СЛАП «Рокитнівський держспецлісгосп».
|
2017 рік |
2018 рік |
2019 рік |
2020 рік |
|
Оптово-відпускна ціна на дров’яну деревину для побутових потреб населення, грн /м3 |
франко-верхній склад |
175,00-380,00 |
188,00-499,00 |
235,00-514,00 |
210,00-570,00 |
франко-нижній склад |
240,00-410,00 |
273,00-564,00 |
400,00-770,00 |
310,00-600,00 |
|
Реалізовано продукції для побутових потреб населення, тис.м3 |
141,7 |
138,4 |
114,9 |
152,0 |
|
Частка реалізованої продукції для побутових потреб населення у загальному обсязі реалізації, % |
39,1 |
52,1 |
80,3 |
81,9 |
Перевірки правильності формування та встановлення цін на паливно-енергетичні ресурси, що відпускаються населенню для побутових потреб, Головним управлінням Держпродспоживслужби у Рівненській області не проводилися.
Пропозиції від суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію паливно-енергетичних ресурсів для потреб населення, щодо зміни встановлених регуляторним актом нормативів рентабельності та торговельних (постачальницько-збутових) надбавок до облдержадміністрації не надходили.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Впровадження даного регуляторного акта забезпечує досягнення балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, стримує необгрунтоване зростання цін на окремі види паливно-енергетичних ресурсів.
Виходячи з вищезазначеного, розпорядження голови облдержадміністрації від 24 жовтня 2007 року № 508 «Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.06.2007 № 320» вважаємо за необхідне залишити без змін.
Голова адміністрації Віталій КОВАЛЬ