Освіта повинна стати інструментом формування відповідальних громадян і глобальної культури миру. Це ключова тема 5-ого Саміту перших леді та джентльменів, який ініціювала дружина Президента України Олена Зеленська.
На заході були присутні перші леді та джентльмени із шести країн: Доріс Шмідауер (Австрія), Бо Тенгберг (Данія), Сір’є Каріс (Естонія), Сюзанн Іннес-Стубб (Фінляндія), Ельке Бюденбендер (Німеччина) та Діана Наусєдєнє (Литва). Серед учасників – урядовці, нобелівські лауреати, переможці національних освітніх премій, педагоги з різних країн, представники областей. Рівненщину представляв перший заступник голови Рівненської ОДА Сергій Подолін.
Нагадаємо, саміт перших леді та джентльменів – це міжнародна діалогова платформа подружжів перших осіб країн світу, заснована для обміну досвідом та реалізації спільних проєктів заради добробуту людей на планеті.
Цього року тема саміту: «Освіта, що моделює світ».
«Ми дізналися багато нового й цінного. З’ясувалося, наприклад, що роль учителя в освітньому процесі також переосмислюється та виходить далеко за межі класу і школи. Саме від учителя, за даними дослідження, учні найбільше очікують підтримки (37 % – українські учні, 31 % – учні у світі). Великий виклик для всіх, чия робота – вчити. Але й почесна, відповідальна місія – стати не просто тим, хто дає домашні завдання, а опорою та старшим другом, який допоможе особистості сформуватися», - скзала Олена Зеленська.
У перший день було представлене міжнародне дослідження, у якому взяли участь 14 країн світу, зокрема Україна. Воно показує, які цінності та навички формує школа для розвитку відповідального громадянства та які освітні запити мають підлітки, вчителі та батьки.
Ключові висновки з відповідей українських учнів:
понад 90% переконані: активна громадянська позиція та культура миру формуються через знання прав людини та спільні дії (волонтерство, обміни);
79% вважають, що школа має бути осередком національно-патріотичного виховання;
44% підлітків беруть участь у волонтерських чи суспільно корисних проєктах;
головні навички для майбутнього — комунікація (48%) і робота в команді (44%), що свідчить про потребу у відновленні очного навчання;
найцінніші риси вчителя під час війни — уміння підтримати (58%) і розуміння обставин учня (56%);
31% учнів відчувають тривогу чи страх під час навчання й потребують особливої уваги та психологічної підтримки.
Це дослідження допомагає зрозуміти ключові виклики, щоб держава, місцева влада й учителі могли ефективно й скоординованої роботи держави, місцевої влади та вчителів.
«Учителі світу дуже різні. Але справжні педагоги мають дещо спільне – бажання дати дітям більше, ніж формальну програму: увагу, підтримку, можливості, краще майбутнє. Велику увагу також звернули на темах, які стосувалися безпеці дітей. І хоч війна триває та залишається найбільшим болем для українців, Україна сконцентрована не лише на собі, а шукає нові рішення для подолання глобальних загроз», - резюмував Сергій Подолін.