Українськомовна самоідентифікація серед учнівства, вчителів і батьків зберігає позитивну динаміку - дослідження
На Рівненщині презентували дослідження щодо функціонування державної мови в освітньому процесі. Доєднався до презентації та обговорення, у якому взяли участь понад 900 осіб із різних областей перший заступник голови Рівненської ОДА Сергій Подолін
Серед присутніх: ректор ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» Віталій Дем’янчук, заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби якості освіти України Іван Юрійчук.
«Рівненщина займає лідерські позиції за мовною ситуацією в Україні. Усі заклади освіти навчають виключно державною мовою. Такі хороші традиції сформувалися ще до широкомасштабного вторгнення. Говоріть, читайте та творіть українською, адже кожне слово має значення», - сказав Сергій Подолін.
Таке моніторингове дослідження проводилося Державною службою якості освіти України з метою виявлення та відстеження тенденцій щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі. А також визначилися чинники, що впливають на мову спілкування учасників освітнього процесу у повсякденному житті та сприяють посиленню їхньої мотивації володіти українською мовою.
Серед головного:
Освітнє середовище залишається ключовим простором використання державної мови, а її роль як мови навчання загалом не викликає заперечень.
Частка учнів, які вважають українську мову рідною становить 96%, що на 4 % більше порівняно з 2023/2024 навчальним роком.
Серед батьків 97% вважають українську мову рідною — цей показник залишився незмінним порівняно з попереднім роком.
Цьогоріч спостерігається позитивна динаміка в оцінках учнівства рівня володіння українською мовою серед своїх однокласників: частка зросла на 2 % і становить 65 %.
Начальник управління Державної служби якості освіти у Рівненській області Святослав Сидорук зазначив, що таке дослідження показує як функціонує державна мова в освіті, яким є реальний стан справ у школах Західного макрорегіону, і що ми можемо зробити спільно для подальшого утвердження української мови як мови навчання, комунікації й національної єдності.
Насамкінець, учасники заходу написали радіодиктант національної єдності.