На Рівненщині до пілотного проєкту «Шкільний Омбудсман» відібрано 85 старшокласників. На правозахисній конференції ці хлопці та дівчата отримали посвідчення та склали присягу.
Привітали команду правозахисників області Омбудсман України Дмитро Лубінець, начальник Рівненської ОВА Олександр Коваль, голова Рівненська обласна рада Андрій Карауш, Представництво Уповноваженого ВРУ з прав людини в Рівненській області Олександр Корнійчук та представники інститутів громадського суспільства.
«Не бійтеся працювати з тим, що роками ховалося під шармами впевненості. Ви – амбасадори української стійкості, бо від вас залежить наша майбутня держава. Будьте чесними і любіть людей. Україна має серце і воно в кожному із нас», - сказав Дмитро Лубінець.
Головна місія омбудсманів:
- протидія булінгу та дискримінації;
- посередництво у конфліктах між учнями та вчителями;
- консультування з питань прав людини;
- створення культури взаємної поваги та справедливості.
«Рівненська ОДА активно долучена до цього проєкту, ініційованого Офісом Омбудсмана України. Наша спільна мета – навчити дітей знати та відстоювати свої права, а також поважати права інших. Поважайте власні кордони та цінуйте межі інших, адже це основа комфорту», - зазначив очільник області.
Нагадаємо, що проєкт передбачає втілення нової моделі комунікації: учень, вчитель, ментор, адміністрація школи — де кожен учасник процесу має відчувати взаємну повагу, підтримку та відповідальність за спільний результат, створюючи середовище для ефективного навчання і розвитку.
«Шкільний омбудсмен - це голос кожного учня, який допомагає захищати права учасників освітнього процесу. Школярі можуть звернутися до омбудсмана з будь-яким питанням чи проблемою. Це можна зробити особисто або через спеціальні форми зворотного зв’язку, якщо хочеться залишитися анонімним», - розповів Олександр Корнійчук.
В межах конференції учасники також провели правознавчий челендж та поспілкувалися про актуальні питання, які стосувалися захисту прав людини, впровадження нових освітніх стандартів і ролі громадянської освіти у формуванні свідомого суспільства.