29 жовтня українці вже вчетверте зможуть перевірити свої знання, пройшовши Національний тест із медіаграмотності

опубліковано 27 жовтня 2025 року о 10:01

29 жовтня українці вже вчетверте зможуть перевірити свої знання, пройшовши Національний тест із медіаграмотності — ініціативу національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України за підтримки українських і міжнародних партнерів.

Пройти тест можна з 29 жовтня з 9:30 до 31 жовтня включно на сайті Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»: https://tinyurl.com/54uep53u

Цьогорічний тест — це 25 запитань у п’яти тематичних блоках:

  • соціальні мережі;
  • фактчекінг;
  • медіа;
  • кібербезпека;
  • штучний інтелект.

Уперше з’явився цілий розділ, присвячений ШІ — із питаннями про діпфейки, алгоритми та вплив технологій на інформаційне поле.

До розробки тесту долучались експерти із волонтерського просвітницького проєкту «Як не стати овочем», проєкти StopFake та Нота Єнота.

Як і в реальному житті, усе залежить від уважності: тест побудовано на реальних прикладах із новин, соцмереж і повідомлень. Після проходження одразу можна побачити результат і отримати сертифікат на пошту.

Учасники з найкращими результатами зможуть взяти участь у розіграші 25 наборів подарунків, до яких входять артпледи за мотивами робіт Марії Примаченко із серії «Звірі в Болотні» та павербанки. Переможців визначить рандомайзер серед тих учасників, що наберуть найбільшу кількість балів. 

Міністерка культури та стратегічних комунікацій України Тетяна Бережна: «Вміння розпізнавати фейки — це база інформаційної гігієни сучасності. У часи, коли росіяни щодня інформаційно атакують українців, важливо навчити суспільство протистояти таким атакам. Національний тест — спосіб перевірити себе і потренуватись, щоб краще орієнтуватись у світі, де щодня ведеться боротьба за свідомість».

Минулого року у тесті взяли участь понад 236 тисяч українців, із них понад 76 тисяч завершили його повністю – це найвищий показник за всю історію ініціативи.


На зображенні — афіша Національного тесту з медіаграмотності.
Угорі розміщені логотипи організаторів: «Фільтр», Міністерство культури та інформаційної політики України, Центр демократії та верховенства права, Програма розвитку ООН (UNDP) та уряд Японії.

У центрі великими літерами написано: «Національний тест з медіаграмотності».
Нижче — інформація про дату та формат проведення:
📅 29 жовтня
💻 Онлайн

У правій частині зображено мультяшного персонажа у вигляді смартфона, який тримає телефон і говорить у хмарці:
«Медіаграмотність — твій захист від хаосу!»

Фон виконаний у поєднанні чорного та фіолетового кольорів, дизайн — сучасний і мінімалістичний.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux