РІВНЕНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

На головну

Уряд України Мапа сайту

Всі матеріали на веб-сторінці розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0International

 

33001, м. Рівне, вул. Соборна, 195, тел./факс: (0362) 63-60-91, Е-mail: rivnenskarda@rv.gov.ua

 
 червня 2019 
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
Пошук
Розширений пошук»
 

 

 
Що таке булінг і як йому протидіяти


Що таке булінг і як йому протидіяти.

Термін «булінг» є досить новим у використанні, але, на жаль, не нового для українського суспільства явища, яке  досить швидко набирає обертів і несе серйозну загрозу для наших дітей. Причина – сприятливі умови для розповсюдження та укорінення, розмиття меж між реальним і кіберсвітом (як наслідок комп’ютеризації та викривлення уявлення про притаманні риси справжнім героям), пропаганда жорстокості, знецінення людського життя і моральних якостей.

Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування.

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої дитини, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском.

Україна входить в першу десятку країн Європи за його поширеністю з-поміж 11-15-річних школярів. Вона залишила далеко позаду не лише найбільш соціально благополучні Данію чи Норвегію, але й, приміром, Угорщину та Грецію. Такі дані наводить ВООЗ.

Торік 67% українських дітей або були жертвами, або кривдниками, або свідками булінгу, за даними ЮНІСЕФ. Чверть із них безпосередньо зазнали цькувань. 48% цих дітей нікому не розповіли про пережите.

Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

Проблемою є також те, що діти навіть не завжди розуміють, що є учаниками булінгу, так як не вміють виокремити його як явище, не знають його ознак.

Загальна класифікація всіх видів булінгу:

1-ша група — прояви, пов’язані переважно з активними формами приниження;

2-га група — прояви, пов’язані зі свідомою ізоляцією, обструкцією скривджених.

Види булінгуза формою прояву:

фізичний: штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних ушкоджень;

економічний: крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей;

психологічний: принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж;

сексуальний: принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти;

кібербулінг: приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв.

Насправді, ми всі є (були) учасниками булінгу в тій чи іншій мірі:

-          як переслідувач (булі);

-          як жертва;

-          як спостерігач.

Типові риси учнів, схильних ставати булі (за дослідженнями норвезь. психолога Д. Ольвеуса):

·                     вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;

·                     вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів);

·                     вони не виявляють співчуття до своїх жертв;

·                     якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.

 

Харкетерні риси потенційних жертв булінгу:

·                     вони полохливі, вразливі, замкнуті й соромливі;

·                     вони часто тривожні, невпевнені в собі, нещасній мають низьку самоповагу;

·                     вони схильні до депресії й частіше за своїх ровесників думають про самогубство;

·                     вони часто не мають жодного близького друга та успішніше спілкуються з дорослими, ніж із однолітками;

·                     якщо це хлопчики, вони можуть бути фізично слабшими за своїх ровесників.

 

Багато хто не надає булінгу вагомого значення. Але насправді це не просто пустощі або грубість, а особлива форма взаємин, яка за відсутності своєчасної реакції переростає в насильство.

Шкільне цькування спричиняє небезпечні довготермінові психологічні наслідки для всіх учасників.

Ті, хто піддаються булінгу:

·                     втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;

·                      відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;

·                     втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;

·                     втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Ті, хто булять:

·                     частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;

·                     частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.

Ті, хто вимушені спостерігати:

·                     часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;

·                     потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу.

У світі багатогранний досвід щодо покарання за булінг. Наприклад, у Канаді в одній із провінцій штрафи накладають навіть на свідків цькування, які не розповіли про ці факти відповідальним особам або тим, хто може втрутитися у ситуацію.

В кожній країні існують свої власні методи боротьби з булінгом. До прикладу, Уряд Австралії реалізує програму Bullying No Way у школах країни. Вони розроблені також мобільні додатки для дітей різного віку, які вчать емпатії та надають поради щодо протидії булінгу. В середній та початковій школах Китаю планують створювати комісії з протидії булінгу. Найефективнішим інструментом боротьби з булінгом в Великобританії визнано «очну ставку» агресора з жертвою за участю медіатора (психолога або педагога).

Нещодавно в Верховну Раду України було внесено законопроект, яким пропонується законодавчо закріпити поняття булінгу та встановити відповідальність за булінг, а також за приховування випадків булінгу вчителями та керівництвом шкіл у вигляді штрафу.

Якщо дитина постраждала від боулінгу потрібно намагатися вирішити питання на рівні школи (кл. керівник, психолог,  директор) усно або написавши офіційну заяву. Якщо вчителі та адміністрація не розв’язали проблемуслід звернутися із заявою до поліції.

По питанню правової допомоги (юридична консультація, складання заяви, інших документів) – необхідно звернутися до Єдиного контакт-центру безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103 (цілодобово і безкоштовно в межах України).

Діти мають право безоплатно отримати послуги адвоката (складання заяв, представництво в суді)

Психологічну допомогу дитині можуть надати за номером 116-111 (Національна дитяча «гаряча лінія» для дітей та батьків з питань захисту прав дітей).

Допомога потрібна також і для дітей, які є агресорами. Батькам потрібно:

1. відверто поговорити з дитиною про те, що відбувається, з’ясувати мотивацію її поведінки;

2. пояснити дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність;

Відповідальність за деякі прояви булінгу наступає до досягнення дитиною 18 років.

З 14 років:

-          умисне тяжке тілесне ушкодження – позбавлення волі на строк від 5 до 8 років.

-          умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження – виправні роботи до 2 років, обмеження волі/ позбавлення волі - до 3 років.

-          крадіжка (таємне викрадення чужого майна) – штраф від 50 до 100 від неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, громадські роботи від 80 до 240 годин, виправні роботи до 2 років, арешт до 6 місяців, позбавлення волі до 3 років.

-          грабіж (відкрите викрадення чужого майна) – штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, громадські роботи від 112 до 240 годин, виправні роботи до 2 років, арешт до 6 місяців, позбавлення волі до 4 років.

-          хуліганство – штраф від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, арешт на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 5 років.

З 16 років:

-          побої і мордування – штраф до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, громадські роботи на строк до 200 годин, виправні роботи - до 1 року, вчинені групою осіб — обмеження чи позбавлення волі до 5 років.

-          погроза вбивством – арешт на строк до 6 місяців або обмеження волі на строк до 2 років.

-          умисне легке тілесне ушкодження – штраф до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, громадські роботи на строк до 200 годин, виправні роботами на строк до 1 року.

3. звернутися до шкільного психолога і проконсультуватися щодо поведінки своєї дитини під час занять (агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем).




Реєстрація
Логін
Пароль
Реєстрація
Опитування


 

 

   

 

 

 

  

 

Запитання | Адміністратор
Інформаційний супровід: pressa1@rv.gov.ua Тех. підтримка: forweb@rv.gov.ua  ©  Рівненська обласна державна адміністрація

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________

ОГОЛОШЕННЯ

 

Обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад на 2019 рік

 

Порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті, на часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами (позиками) банків, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва

 

До уваги надавачів послуг за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги

 

Об’єкти бюджетної сфери, які потребують здійснення енергоефективних заходів із залученням механізму енергосервісу та інвесторів

 

Оголошення для органів місцевого самоврядування щодо розрахунку середньозважених тарифів на тепло!