РІВНЕНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

На головну

Уряд України Мапа сайту

Всі матеріали на веб-сторінці розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0International

 

33001, м. Рівне, вул. Соборна, 195, тел./факс: (0362) 63-60-91, Е-mail: rivnenskarda@rv.gov.ua

 
 серпня 2019 
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
Пошук
Розширений пошук»
 

 

 
Реалізація права громадян на усне звернення


Конституцією України визначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь в установлений законом термін (ст. 40).

Як саме звернутися до органу державної влади? Перше, що спадає на думку, це написати письмову заяву чи скаргу та направити її листом. Але при цьому час за який могла б бути вирішена проблема затрачається на пересилку та розгляд звернення в органі державної влади. Як зекономити час, але водночас отримати допомогу від органів державної влади?

Основним інструментом взаємодії між органами влади та громадянами були і залишаються звернення громадян. Можливість оперативного вирішення питань органами державної влади забезпечується шляхом подання усних звернень.

 Усні звернення громадян – це звернення, що висловлені громадянином та записані посадовою особою під час здійснення особистого прийому громадян, проведення телефонних ліній, роботи виїзних консультативних пунктів чи громадської правової приймальні. Особливістю усних звернень є те, що відповіді на них можуть надаватися безпосередньо під час подання звернення та в усній формі, що є надзвичайно ефективним, оскільки не примушує чекати громадянина на одержання відповіді.

Усні звернення громадян найчастіше отримуються під час проведення особистого прийому громадян посадовими особами органів юстиції або ж у результаті проведення «прямих» та «гарячих» телефонних ліній. Для цього в кожному органі державної влади мають бути передбачені спеціальні дні та години прийому громадян, а також створена окрема телефонна лінія.

При зверненні на особистий прийом до керівництва органу державної влади громадянина можуть попросити пред’явити документи, що посвідчують особу та копії документів, що стосуються порушеного на особистому прийомі питання. Водночас, звернувшись на особистий прийом громадяни можуть поспілкуватися безпосередньо із керівництвом органу державної влади.

Що стосується проведення «прямих» чи «гарячих» телефонних ліній, то особливістю усних звернень, отриманих у результаті їх роботи є те, що вони приймаються за допомогою телефонного зв’язку без пред’явлення будь-яких документів, що підтверджують особу.

Графіки особистого прийому громадян та графіки роботи прямих телефонних ліній доводяться до відома громадян.

Наприклад, графік особистого прийому громадян із зазначенням прізвищ посадових  осіб,  які повинні приймати відвідувачів,  часу й місця приймання вивішується в приміщеннях органів державної влади  в місцях, зручних для вільного огляду. Про особистий прийом громадян за місцем їх роботи і проживання оголошується в місцевих засобах масової інформації. Особистий прийом проводиться регулярно в установлені дні та години в зручний  для  громадян  час  за  місцем  їх  роботи  і проживання.  В разі необхідності проводиться попередній запис; при цьому враховується складність питання, стан здоров'я, соціальний статус громадян.

Питання,   з  якими  звертаються  громадяни,  по  змозі розв'язуються під час особистого прийому або під час роботи телефонної лінії. 

Особа, яка веде прийом, керується  законодавчими  та  іншими нормативними актами і в межах своєї компетенції має право прийняти одне з таких рішень:

-       задовольнити   прохання   чи   вимогу   й  повідомити відвідувача про порядок і строк виконання прийнятого рішення;

-       відмовити   в   задоволенні   прохання   чи   вимоги, повідомивши заявника  про  мотиви  відмови  і  порядок  оскарження прийнятого рішення.

Якщо    розв'язання   питання,   з   яким   звернувся громадянин, не входить до компетенції органу державної влади, то  посадова  особа,  яка веде прийом або телефонну лінію,  пояснює йому,  до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації та установи треба звернутися за його вирішенням,  і по змозі надає в цьому допомогу (дає адресу,  номер телефону  і  таке інше).

Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому  прийомі  неможливо, то  вони розглядаються в тому самому порядку,  що й при письмовому зверненні.  Про результати розгляду  громадянинові  повідомляється письмово  або усно,  за його бажанням.

Термін розгляду усних звернень громадян законодавством чітко не визначено. Тому, як позитивне, слід відмітити багаторічне напрацювання управління юстиції у цьому напрямку, що успішно застосовується в практичній діяльності. Ним є правило, яке визначає, що усні звернення громадян, незалежно від способу їх отримання, розглядаються та вирішуються управлінням юстиції у 15-тиденний термін з часу їх отримання.




Реєстрація
Логін
Пароль
Реєстрація
Опитування


 

 

   

 

 

 

  

 

Запитання | Адміністратор
Інформаційний супровід: pressa1@rv.gov.ua Тех. підтримка: forweb@rv.gov.ua  ©  Рівненська обласна державна адміністрація
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________

ОГОЛОШЕННЯ

 

Обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад на 2019 рік

 

Порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті, на часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами (позиками) банків, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва

 

До уваги надавачів послуг за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги

 

Об’єкти бюджетної сфери, які потребують здійснення енергоефективних заходів із залученням механізму енергосервісу та інвесторів

 

Оголошення для органів місцевого самоврядування щодо розрахунку середньозважених тарифів на тепло!