РІВНЕНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

На головну

Уряд України Мапа сайту

Всі матеріали на веб-сторінці розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0International

 

33001, м. Рівне, вул. Соборна, 195, тел./факс: (0362) 63-60-91, Е-mail: rivnenskarda@rv.gov.ua

 
 квітня 2019 
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
Пошук
Розширений пошук»
 

 

 
Порядок дій в разі виявлення радіоактивних матеріалів


Додаток

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

дорученням першого заступника

голови Рівненської обласної державної адміністрації

від 17.09.2013 дор.219/01-61/13

 

Порядок дій

органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу в Рівненській області

 

Зазначений порядок дій органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, розроблений на підставі відповідного порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 813 та призначений для застосування під час виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу в Рівненській області, що не вимагає радикальних дій з ліквідації можливих радіологічних наслідків, а також визначає комплекс заходів, спрямованих на недопущення або мінімізацію заподіяння шкоди здоров’ю населення і довкіллю внаслідок радіаційного впливу.

 

№ з/п

Умова виконання дії

Опис дії

Відповідальні за виконання

 

1

2

3

4

І. Заходи, які проводяться на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта

1.

а) у разі надходження інформації від фізичних або юридичних осіб, що не є органами досудового розслідування;

Первинне обстеження виявленого підозрюваного матеріалу/ об'єкта, попереднє встановлення меж контрольованої зони та інформування:

–  Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області;

–  управління Служби безпеки України в Рівненській області;

–  управління МВС України в Рівненській області;

–  Державної екологічної інспекції у Рівненській області;

–  Головного управління Держсанепідслужби у Рівненській області;

–  Північно-західної державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

Місцеві органи виконавчої влади, на території яких виявлено підозрюваний матеріал/об'єкт.

б) у разі коли підозрюваний матеріал/об'єкт виявлено у результаті оперативно-розшукових дій;

Первинне обстеження виявленого підозрюваного матеріалу/ об'єкта, попереднє встановлення меж контрольованої зони та інформування Північно-західної державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

Управління Служби безпеки України в  Рівненській області,

управління МВС України в Рівненській області.

в) у разі коли підозрюваний матеріал/об'єкт виявлено під час здійснення екологічного та радіологічного контролю в пунктах пропуску через державний кордон та в зонах діяльності митниць;

Первинне обстеження виявленого підозрюваного матеріалу/ об'єкта, попереднє встановлення меж контрольованої зони та інформування:

–      Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області;

–      управління Служби безпеки України в Рівненській області,

–      управління МВС України в Рівненській області;

–      Північно-західної державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

Державна екологічна інспекція у Рівненській області.

г) у разі виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта під час здійснення прикордонного контролю в місцевих пунктах пропуску через державний кордон, в яких відсутні пости екологічного контролю або під час затримання осіб або транспортних засобів, які намагалися незаконно перетнути державний кордон поза пунктами пропуску через державний кордон

Первинне обстеження виявленого підозрюваного матеріалу/ об'єкта, попереднє встановлення меж контрольованої зони та інформування:

–  Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області,

–  управління Служби безпеки України в Рівненській області;

–  управління МВС України в Рівненській області;

–  Північно-західної державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

Луцький прикордонний загін Північного регіонального управління Державної прикордонної служби України.

Примітка: Координацію дій під час виконання заходів на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта здійснює місцевий орган виконавчої влади, на території якого виявлено підозрюваний матеріал/об'єкт.

2.

У разі, коли за результатами первинного обстеження місця виявлення підозрюваного матеріалу/ об'єкта підтверджена підозра про наявність радіоактивних матеріалів

2.1. Здійснення необхідних заходів з метою виявлення ознак злочину і осіб, що його вчинили.

Управління Служби безпеки України в  Рівненській області, управління МВС України в Рівненській області.

2.2. Вжиття заходів щодо забезпечення охорони місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта (під час незаконного перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон).

Управління МВС України в Рівненській області (Луцький прикордонний загін Північного регіонального управління Державної прикордонної служби України).

2.3. Проведення радіологічного обстеження матеріалу/об'єкта з метою визначення його фізичних та хімічних характеристик, можливого призначення та походження. Вжиття заходів щодо зведення до мінімуму можливості заподіяння шкоди здоров’ю населення та навколишньому природному середовищу.

Дії фахівців, які можуть призвести до знищення речових доказів узгоджуються з правоохоронним органом, який проводить заходи з метою виявлення ознак злочину і осіб, що його вчинили.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, Державна екологічна інспекція у Рівненській області, Головне управління Держсанепідслужби у Рівненській області, Північно-західна державна інспекція з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

У разі потреби:

Державне спеціалізоване підприємство «Львівський державний міжобласний спецкомбінат» державної корпорації УкрДО «Радон».

2.4. Підготовка  висновку про основні параметри радіаційної обстановки на місці виявлення підозрюваного матеріалу/ об'єкта:

- тип радіоактивних матеріалів, їх характеристики;

- можливість зовнішнього та внутрішнього опромінення персоналу та населення;

- рекомендації щодо якнайшвидшого приведення радіоактивних матеріалів у безпечний для населення і навколишнього природного середовища стан (у разі потреби).

2.5. Подання висновку представникові місцевого органу виконавчої влади, який здійснює координацію дій на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта, територіальному органу Держатомрегулювання України, а також правоохоронному органові, який забезпечує організацію огляду місця події та здійснення необхідних заходів з метою виявлення ознак злочину та осіб, що його вчинили.

2.6. Підготовка письмового звіту протягом 1 доби з моменту надходження першого повідомлення про виявлення підозрюваного матеріалу/об’єкта, але не раніше ніж надійде від експертної організації* інформація про результати вимірів.

2.7. На основі висновків/письмового звіту  прийняття рішення, за погодженням з правоохоронним органом, про подальші дії з вилученим з незаконного обігу радіоактивним матеріалом.

Місцеві органи виконавчої влади, на території яких виявлено підозрюваний матеріал/об'єкт.

3.

У разі прийняття рішення щодо перевезення радіоактивного матеріалу до місця тимчасового зберігання або захоронення

3.1. Надсилання заявки до Державного спеціалізованого підприємства «Львівський державний міжобласний спецкомбінат» державної корпорації УкрДО «Радон».

До заявки додається інформація щодо характеристик джерела та необхідних заходів радіаційної та/або ядерної безпеки під час його перевезення.

Місцеві органи виконавчої влади, на території яких виявлено підозрюваний матеріал/об'єкт.

3.2. Документальне оформлення та перевезення вилученого радіоактивного матеріалу з дотриманням відповідних норм та правил.

Державне спеціалізоване підприємство «Львівський державний міжобласний спецкомбінат» державної корпорації УкрДО «Радон».

3.3. Вжиття заходів щодо забезпечення охорони та супроводження радіоактивного матеріалу/об'єкта під час транспортування до місця тимчасового зберігання або захоронення, завершення огляду місця виявлення (під час незаконного перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон).

Управління МВС України в Рівненській області (Луцький прикордонний загін Північного регіонального управління Державної прикордонної служби України).

3.4. Радіологічний контроль та спеціальна обробка місцевості виявлення підозрюваного матеріалу/об’єкта після його перевезення (у разі потреби).

Головне управління Держсанепідслужби у Рівненській області, Державна екологічна інспекція у Рівненській області, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, Північно-західна державна інспекція з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

ІІ. Заходи за межами місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта

4.

У разі встановлення підприємства (організації, установи) або фізичної особи, яка є власником або користувачем відповідного радіоак-тивного матеріалу

4.1. Здійснення необхідних заходів з метою виявлення ознак злочину та осіб, що його вчинили.

Управління Служби безпеки України в  Рівненській області, управління МВС України в Рівненській області.

4.2. Інформування керівника підприємства (організації, установи) або фізичної особи, яка є власником або користувачем відповідного радіоактивного матеріалу.

Управління Служби безпеки України в  Рівненській області, управління МВС України в Рівненській області.

4.3. Призначення службового розслідування з причин перебування радіоактивного матеріалу у незаконному обігу.

Керівник підприємства (організації, установи) у випадку встановлення його причетності.

4.4. Надання письмового пояснення.

Фізична особа.

4.5. Призначення за результатами службового розслідування інспекційної перевірки підприємства, яке є власником або користувачем виявлених радіоактивних матеріалів, щодо дотримання вимог законодавства та інших нормативно-правових актів з питань забезпечення радіаційної безпеки та фізичного захисту, обліку і контролю радіоактивних матеріалів.

Північно-західна державну інспекція з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

4.6. Вжиття заходів щодо внесення необхідної інформації про радіоактивний матеріал, виявлений у незаконному обігу, в установленому порядку до державних систем обліку і контролю радіоактивних матеріалів.

Північно-західна державна інспекція з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

ІІІ. Фінансування заходів

5.

У разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу

Фінансування заходів щодо обстеження, проведення експертизи, забезпечення охорони, перевезення, тимчасового зберігання радіоактивних матеріалів, виявлених у незаконному обігу, ліквідації наслідків радіаційних аварій, а також інших витрат, пов'язаних з перебуванням радіоактивних матеріалів у незаконному обігу здійснюється в межах бюджетних призначень, передбачених органам виконавчої влади.

Місцеві органи виконавчої влади, на території яких виявлено підозрюваний матеріал/об'єкт.

6.

а) у разі встановлення власника відходів;

Відшкодування витрачених коштів на користь відповідного бюджету в установленому порядку.

Власник (користувач) радіоактивних матеріалів.

б) у разі визнання власника (користувача) банкрутом;

Повернення витрат, пов'язаних з перебуванням радіоактивних матеріалів у незаконному обігу, згідно із законодавством про банкрутство.

в) якщо підозрюваний матеріал/ об'єкт виявлено у металобрухті, інших промислових відходах;

Фінансування витрат, пов'язаних з перебуванням радіоактивних матеріалів у незаконному обігу.

Відправник металобрухту.

г) у разі виявлення радіоактивних матеріалів/об'єктів під час здійснення прикордонного або екологічного та радіаційного контролю

Власник (користувач) вантажу.

 

* До експертної організації може звертатися місцевий орган виконавчої влади у разі:

- неможливості ідентифікувати радіоактивний матеріал, коли цього вимагають інтереси радіаційного захисту населення та довкілля та/або досудове розслідування;

- виявлення нейтронного випромінювання, що свідчить про наявність ядерного матеріалу.

Головною експертною організацією щодо надання експертної оцінки ситуації на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта є Інститут ядерних досліджень Національної академії наук.




Реєстрація
Логін
Пароль
Реєстрація
Опитування


 

 

   

 

 

 

  

 

Запитання | Адміністратор
Інформаційний супровід: pressa1@rv.gov.ua Тех. підтримка: forweb@rv.gov.ua  ©  Рівненська обласна державна адміністрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________

ОГОЛОШЕННЯ

 

Обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад на 2019 рік

 

Порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті, на часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами (позиками) банків, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва

 

До уваги надавачів послуг за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги

 

Об’єкти бюджетної сфери, які потребують здійснення енергоефективних заходів із залученням механізму енергосервісу та інвесторів

 

Оголошення для органів місцевого самоврядування щодо розрахунку середньозважених тарифів на тепло!