РІВНЕНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

На головну

Уряд України Мапа сайту

Всі матеріали на веб-сторінці розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0International

 

33001, м. Рівне, вул. Соборна, 195, тел./факс: (0362) 63-60-91, Е-mail: rivnenskarda@rv.gov.ua

 
 червня 2019 
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
Пошук
Розширений пошук»
 

 

 
Боротьба з тероризмом


ПАМ'ЯТКА

першочергових дій персоналу підприємств, установ та організацій у разі загрози вчинення терористичних або диверсійних актів

 

1. Заходи попереджувального характеру:

-      здійснити комплексне обстеження стану надійності охорони об'єкта» посилити пропускний режим по допуску на об'єкт автотранспорту, персоналу і відвідувачів, проводити ретельну перевірку ввезеного на об'єкт майна і внесеної ручної поклажі. Для цих цілей використовувати технічні засоби (металодетектори, газоаналізатори, дзеркала для огляду автомобілів та ін.);

-      вжити додаткових заходів щодо інженерно-технічної оснащеності об'єкта, додатково встановити модернізовані системи сигналізації і відеоспостереження в зонах підвищеного ризику;

- оснастити телефони об'єкта, зазначені в офіційних довідниках, автоматичними визначниками номера і звукозаписною апаратурою;

-      у випадку загострення криміногенної обстановки в регіоні ввести чергування співробітників підрозділів безпеки, підсилити контроль за роботою особового складу охорони, регулярно здійснювати перевірки несення служби в денний і нічний час;

-      сформувати у кожній черговій зміні охорони (у разі наявності) групи негайного реагування. У ході щоденних інструктажів уточнювати бойовий розрахунок особистого складу, що заступає па чергування, і звертати особливу увагу на доведення оперативної обстановки на об'єкті, а також на необхідність посилення пильності і підвищення відповідальності співробітників;

-      силами співробітників підрозділів охорони і безпеки організувати проведення систематичних обходів і оглядів об'єкта і прилеглої до нього території з метою своєчасного виявлення підозрілих предметів і запобігання закладки вибухових пристроїв, а також установки сторонніх осіб, що виявляють підвищений інтерес до об'єкта;

-      регулярно проводити перевірки підсобних приміщень і територій, не допускати перекриття шляхів евакуації людей і транспорту;

-      ввести в практику систематичне проведення перевірок проходження сигналів оповіщення від чергової зміни охорони до посадових осіб об'єкту;

-      організувати практичні тренування зі співробітниками охорони і персоналом по діях при виникненні надзвичайної ситуації терористичного характеру;

-      провести інструктивні заняття з персоналом про порядок дій при прийомі телефонних повідомлень з погрозами терористичного характеру і правилах поводження з письмовими анонімними матеріалами;

-      при укладанні договорів оренди приміщень об'єкта обов'язково включати умови, що дають право підрозділам безпеки здійснювати перевірку зданих в оренду приміщень;

-      здійснювати заходи щодо більш ретельного підбору персоналу об'єкта, у тому числі допоміжного складу. Більш ретельно здійснювати перевірку і допуск на об'єкт фахівців сторонніх організацій.

 

2.       При виявленні підозрілого предмета на об'єкті:

-      точно визначите місце перебування підозрілого предмета;

-      опитуванням заявника й очевидців установити час виявлення предмета;

-      зафіксуйте установчі дані осіб, що знайшли предмет, і забезпечте їхню присутність до моменту прибуття оперативно-слідчої групи правоохоронних органів;

-      дайте вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском і грунтом, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями;

-      організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета;

-      дайте вказівку співробітникам охорони оточити місце розташування предмета та знаходитися на безпечній відстані від нього;

-      при необхідності організуйте відключення побутових і виробничих комунікацій газу, води й електрики;

-      повідомите про подію правоохоронні органи, викличте на об'єкт машини швидкої допомоги і аварійних служб;

-      не знижуючи рівень охорони об'єкта, забезпечте можливість безперешкодного проходу або проїзду до предмета співробітників і транспорту оперативно-слідчої групи;

-      надайте можливість фахівцям оперативно-слідчої групи опитати заявника та інших осіб, що підходили до підозрілого предмета;

-      підсильте контроль за роботою особового складу охорони по всьому об'єкту.

 

3.        При надходженні погрози по телефону:

Телефон є засобом зв'язку, який найчастіше використовують як злочинці (для передачі повідомлень про закладені бомби, захоплення людей і пред'явлення політичних або інших вимог), так і «телефонні хулігани», які висловлюють завідомо неправдиві погрози. Приймаючи анонімне телефонне повідомлення про можливе здійснення актів тероризму необхідно пам'ятати, що вони несуть важливу криміналістичну інформацію, тому в розмові з анонімом необхідно запам'ятати і зафіксувати якнайбільше даних. Зокрема:

-      зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення;

-      місце установки телефону, на який надійшло повідомлення, його номер, приналежність конкретному підрозділу і співробітнику;

-      при одержанні анонімного повідомлення спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції;

-      під час розмови вжити заходів щодо запису фонограми анонімного повідомлення, визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей даного телефонного апарата. При відсутності таких можливостей через співробітників спробувати повідомити про анонімне повідомлення службу безпеки (службу охорони) підприємства або телефонну станцію;

-      по закінченню розмови з анонімом негайно повідомити про те, що трапилося, керівникові служби безпеки (служби охорони) для прийняття ними

-      негайних заходів до попередження і локалізації можливих тяжких наслідків;

-      по пам’яті скласти докладний опис виcловлениx погроз або повідомлення про передбачувані акти тероризму, а також висунутих ультиматумів та інших вимог;

-      усі дані про зміст погроз або вимог, викладених анонімним абонентом, характеристику його голосу, мови, манері викладу погроз і вимог повідомити керівникові служби безпеки (служби охорони) підприємства;

-      для уникнення поширення чуток і паніки обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками не рекомендується;

-      при надходженні погрози на телефонний апарат з автоматичним визначником номера і звукозаписним пристроєм, відразу після завершення розмови з анонімом вжити заходів щодо збереження аудіозапису. Передбачте заходи по запису можливого наступного дзвінка зловмисника.

 

4.        Вибух на території об'єкта:

У випадку вибуху необхідно негайно організувати і забезпечити виконання
наступних основних заходів:

-      за списком екстреного оповіщення викликати на об'єкт пожежних, швидку допомогу, рятувальників, комунальні служби (газ, електрика, тепло);

-      за списком екстреного оповіщення повідомити про подію керівництво (адміністрацію) підприємства та правоохоронні органи:

-      організувати евакуацію персоналу з епіцентру вибуху, зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень;

-      до прибуття служби швидкої допомоги надати постраждалим першу медичну допомогу;

-      відключити подачу електроенергії, газу, води, тепла в ушкодженому вибухом приміщенні;

-      оточити місце вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів;

-      при виникненні пожежі вжити заходів щодо її гасіння власними силами за допомогою наявних протипожежних засобів.

 

5.        Захоплення заручників:

При захопленні людей у заручники необхідно:

-      негайно повідомити про надзвичайну подію правоохоронні органи і керівництво об'єкту;

-      по можливості блокувати місце події, використовуючи технічні засоби охорони;

-      підвищити пильність охоронців на всіх постах. Перевести відеоспостереження об'єкта в режим запису;

-      не вступаючи в переговори з терористами, по можливості виконувати їхні вимоги, якщо це не пов’язано з заподіянням шкоди житло і здоров'ю людей;

-      вжити заходів до безперешкодного проходу і проїзду співробітників правоохоронних органів;

-      після прибуття спецпідрозділів правоохоронних органів надати їм необхідну інформацію: схеми об'єкта, поповерхові плани, схеми розташування систем відеоспостереження, вентиляції, електропостачання та ін.;

-      надалі діяти відповідно до розпоряджень керівника антитерористичної операції.

 

6. Одержання сигналу про евакуацію:

Якщо ви знаходитеся на своєму робочому місці, послідовно виконайте наступні дії:

-      без поспіху, істерики і паніки зберіть службові документи в сейф або в шухляди столу, що закриваються на ключ;

-      візьміть з собою особисті речі, документи, гроші, цінності;

-      закрийте вікна, вимкніть оргтехніку, електроприлади, освітлення;

-      візьміть з собою і при необхідності використовуйте індивідуальні засоби захисту (протигаз, респіратор);

-      закрийте двері на ключ, ключ залишіть у замку;

-      залишіть приміщення, рухайтеся маршрутами, які позначені в схемах евакуації;

-      повертайтеся в покинуте приміщення тільки після дозволу відповідальних осіб.

 

 

 Рекомендації щодо дій населення в разі виявлення підозрілих предметів,

які можуть бути використані для вчинення терористичного акту

 

Основні характерні ознаки, що вказують на можливу належність підозрілого предмета до вибухового пристрою:

 

§  залишені в громадських місцях (транспорті) без нагляду валізи, пакунки, коробки тощо;

§  зовнішня схожість предмета на боєприпаси, навчально-імітаційні, сигнальні, освітлювальні, піротехнічні вироби;

§  наявність у предмета антени з радіоприймальним пристроєм;

§  наявність у предмета годинникового механізму або електронного таймера,

§  наявність у предмета запаху гасу, розчинника, пально-мастильних або хімічних матеріалів тощо;

§  наявність у предмета елементів (деталей), що не відповідають їх прямому призначенню;

§  наявність у дверях, вікнах будь-яких сторонніх підозрілих предметів, закріплених за допомогою дроту, ниток, важелів, шнурів тощо.

 

У разі виявлення підозрілого предмета, схожого на вибуховий пристрій, рекомендується:

 

§  не торкатися до виявленого підозрілого предмета, не підходити й не пересувати його;

§  утримуватися від паління, використання засобів радіозв'язку, у тому числі й мобільного, поблизу такого предмета,

§  не здійснювати самостійних дій із підозрілим предметом;

§  по можливості забезпечити охорону такого предмета й небезпечної зони (під час охорони такого предмета знаходитися за захисними спорудами чи предметами, вести спостереження);

§  повідомити про виявлення підозрілого предмета інших осіб, які перебувають поруч, забезпечити їх евакуацію з території, що прилягає до небезпечної зони;

§  повідомити про небезпечну знахідку будь-який орган місцевої влади та чергові служби правоохоронних органів з наданням інформації про характерні ознаки ймовірного вибухового пристрою, місце його розташування, час виявлення та особу, яка його виявила. Дочекатися прибуття на місце виявлення небезпечної знахідки фахівців-піротехніків.

 

Якщо ви побачили особу, що залишає підозрілий предмет:

 

§  намагайтеся максимально запам'ятати її зовнішність, одяг;

§  у випадку, коли така особа користується транспортом, – тип, колір та номерні знаки засобу.

Відповідну інформацію надайте правоохоронним органам для подальшого її використання.

 

Звертайте увагу на незнайомих осіб, які прагнуть обстежити певну територію, розпитують про розміщення будівель або заносять підозрілі мішки, ящики тощо до приміщень. У разі виявлення таких осіб зателефонуйте в чергові служби за телефонами 101, 102.

 

Відділ з питань надзвичайних ситуацій

та цивільного захисту населення райдержадміністрації

 

  

ПАМ’ЯТКА ПОСАДОВІЙ ОСОБІ ОРГАНУ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ, МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ, ПІДПРИЄМСТВА,  УСТАНОВИ, ОРГАНІЗАЦІЇ

 

1. Витяг із Закону України «Про боротьбу з тероризмом».

 

Стаття 1. Визначення основних термінів

тероризм - суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, тортур, залякування населення та органів влади або вчинення інших посягань на життя чи здоров’я ні в чому не винних людей або погрози вчинення злочинних дій з метою досягнення злочинних цілей;

терористичний акт - злочинне діяння у формі застосування зброї, вчинення вибуху, підпалу чи інших дій, відповідальність за які передбачена статтею 258 Кримінального кодексу України. У разі, коли терористична діяльність супроводжується вчиненням злочинів, передбачених статтями 112, 147, 258-260, 443, 444, а також іншими статтями Кримінального кодексу України, відповідальність за їх вчинення настає відповідно до Кримінального кодексу України.

Стаття 2. Правові основи боротьби з тероризмом

Правову основу боротьби з тероризмом становлять Конституція України, Кримінальний кодекс України, Закон України «Про боротьбу з тероризмом», інші закони України, Європейська конвенція про боротьбу з тероризмом, 1977 р., Міжнародна конвенція про боротьбу з бомбовим тероризмом, 1997 р., Міжнародна конвенція про боротьбу з фінансуванням тероризму, 1999 р., інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, укази і розпорядження Президента України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, а також інші нормативно-правові акти, що приймаються на виконання законів України.

Стаття 4. Суб’єкти боротьби з тероризмом

Організація боротьби з тероризмом в Україні та забезпечення її необхідними силами, засобами і ресурсами здійснюються Кабінетом Міністрів України у межах його компетенції.

Центральні органи виконавчої влади беруть участь у боротьбі з тероризмом у межах своєї компетенції, визначеної законами та заданими на їх основі іншими нормативно-правовими актами.

Суб’єктами, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом у межах своєї компетенції, є:

Служба безпеки України, яка є головним органом у загальнодержавній системі боротьби з терористичною діяльністю;

Міністерство внутрішніх справ України;

 Міністерство оборони України;   Державна служба України з надзвичайних ситуацій;                        

Державний комітет у справах охорони державного кордону України;

Управління державної пенітенціарної служби України;                   Управління державної охорони України.

До участі у здійсненні заходів, пов’язаних з попередженням, виявленням і припиненням терористичної діяльності, залучаються у разі необхідності також інші міністерства та відомства України.

У разі реорганізації, або перейменування центральних органів виконавчої влади, перелічених у цій статті, їхні функції у сфері боротьби з тероризмом можуть переходити до їх правонаступників, якщо це передбачено відповідним указом Президента України.

До участі в антитерористичних операціях за рішенням керівництва антитерористичної операції можуть бути залучені з дотриманням вимог цього Закону й інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від підпорядкованості і форми власності, їх посадові особи, а також громадяни за їх згодою.

Координацію діяльності суб’єктів, які залучаються до боротьби з тероризмом, здійснює Антитерористичний центр при Службі безпеки України.

 

Стаття 6. Повноваження інших суб’єктів, які залучаються до боротьби з тероризмом.

Суб’єкти, які залучаються до боротьби з тероризмом, у межах своєї компетенції здійснюють заходи щодо запобігання, виявлення і припинення терористичних актів та злочинів терористичної спрямованості; розробляють і реалізують попереджувальні, режимні, організаційні, виховні та інші заходи; забезпечують умови проведення антитерористичних операцій на об’єктах, що належать до сфери їх управління; надають відповідним підрозділам під час проведення таких операцій матеріально-технічні та фінансові засоби, засоби транспорту і зв’язку, медичне обладнання і медикаменти, інші засоби, а також інформацію, необхідну для виконання завдань щодо боротьби з тероризмом.

 

Стаття 9. Сприяння органам, які здійснюють боротьбу з тероризмом

 

Органи державної влади України, органи місцевого самоврядування, об’єднання громадян, організації, їх посадові особи зобов’язані сприяти органам, які здійснюють боротьбу з тероризмом, повідомляти дані, що стали їм відомі, щодо терористичної діяльності або будь-яких інших обставин, інформація про які може сприяти запобіганню, виявленню і припиненню терористичної діяльності, а також мінімізації її наслідків.

2. Алгоритм дій посадової особи при отриманні інформації про вчинення (загрозу вчинення) діяння з ознаками терористичного акту.

1. Посадова особа підприємства, організації, установи, військової частини при отриманні інформації про вчинення (загрозу вчинення) діяння з ознаками терористичного акту негайно доповідає своєму керівництву і через нього (а за відсутністю - через чергового установи або особисто) повідомляє регіональні органи СБ України, МВС, органи виконавчої влади.

У випадку, коли об’єктом терористичного посягання є об’єкт або особи, які знаходяться під юрисдикцією іноземної держави (в т.ч. транспортний засіб з міжнародним захистом, що прямує через територію України), про це повідомляються органи МЗС України або для їх повідомлення - органи місцевої влади.

         2. Отримавши (або отримуючи) повідомлення   про  теракт,  черговий

органу місцевої влади, підприємства або посадова особа, яка приймає таке повідомлення від громадян (і потім повідомляє органи МВС-СБ України), повинні намагатись по можливості уточнити і мати наступні дані (відповідно передавати їх в органи МВС-СБ України):

        джерело отримання інформації;

        час і точне місце події (адреса);

        характер діяння (вибух, погроза вибуху, захоплення заручників чи ін.);

        об’єкт посягання;

         кількість заручників, наявність потерпілих, місце перебування тих або інших;

        кількість терористів, їх вимоги, озброєння, прикмети чи установчі дані;

        обстановка, що склалась на останній час на об’єкті посягання;

        заходи, які вжиті адміністрацією або присутніми з реагування на подію.

 

Прим. Відсутність повних даних не звільняє посадову особу від термінової доповіді.

        3. Записує час і прізвище особи того чи іншого органу, яка прийняла повідомлення.

         4. Адміністрація об’єкту посягання після отримання повідомлення та доведення інформації до правоохоронних органів повинна організувати:

        посилення охорони і перепускного режиму наявними силами;

         терміновий збір керівників і працівників режимних, охоронних,   аварійно-рятувальних служб (якщо такі є);

         призупинення тимчасово функціонування об’єкту або його окремих ланок, виведення за його межі вільного персоналу;

         надання допомоги потерпілим;

         зустріч сил правоохоронних органів.

5. Керівна посадова особа місцевого органу виконавчої влади і самоврядування повинна знати:

        наявність і кількість на підконтрольній території уразливих в терористичному відношенні об’єктів, їх коротку характеристику (наявність небезпечних речовин, кількість працюючих), прізвища і телефони їх керівників;

        місцезнаходження в районі розташування таких об’єктів будівель, придатних для розміщення тимчасового командного пункту (на випадок проведення антитерористичної операції), їх власників;

         телефони територіальних органів МВС-СБ України, МНС, прізвища їх керівників або співробітників, які обслуговують уразливі об’єкти, (телефони чергових служб УСБУ - (0362) 22-43-43, МВС - 102, головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в області - (0362) 69-55-01, Управління НС та ЦЗН Рівненської ОДА - (0362) 22-22-84, 22-70-84, голова райдержадміністрації 22-50-55, відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення райдержадміністрації 26-25-98, черговий РВ УМВС 26-48-92, 67-91-55, міськрайонне управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій  у  області – 69-55-01, 101.

 

6. Місцеві органи виконавчої влади і самоврядування у випадку вчинення теракту на підпорядкованій їм території, за узгодженням з керівництвом регіональної координаційної групи АТЦ, у разі потреби організовують:

    а)    транспортне забезпечення (в т.ч. спільно з органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій і адміністрацією об’єкту - евакуацію населення і вільного персоналу об’єкту посягання);

    б)     продовольче забезпечення учасників операції (продукти, питна вода);

    в)     доставку продуктів, тютюнових виробів, ліків на вимогу терористів;

   г)      забезпечення житловими приміщеннями евакуйованого з небезпечної зони населення;

   д)      підготовку медичних закладів, машин «швидкої допомоги» для прийому можливих потерпілих.

 

3. ПАМ’ЯТКА

 щодо першочергових дій у разі виявлення ознак вибухового пристрою (вибухонебезпечного предмету)

 У разі виявлення предмета, підозрілого на вибуховий пристрій (надалі ВП) у першу чергу необхідно здійснити наступне:

       негайно повідомити старшого начальника про виявлення характерних ознак ВП, місце його розташування, час виявлення та особу, що виявила;

       викликати спеціаліста - вибухотехніка (тел. 102);

       у разі підтвердження наявності ознак вибухового пристрою організувати евакуацію людей з будівлі чи території, що знаходиться під контролем;

 оперативно виконувати всі рекомендації спеціаліста-вибухотехніка.

Характерними ознаками, що вказують на можливу наявність ВП можуть бути:

       виявлення в громадських місцях, транспорті валіз, пакунків, коробок та інших предметів залишених без нагляду власників;

         отримання адресатом поштового відправлення, вміст якого чи відправник йому невідомі;

         наявність у предметів характерного виду штатних бойових припасів, учбово-імітаційних, сигнальних, освітлювальних, піротехнічних виробів чи їхніх елементів;

         наявність звуку працюючого годинникового механізму, що чути з предмету;

         наявність у предметі запаху бензину, гасу, розчиннику, паливо- мастильних матеріалів, хімічних матеріалів, тощо;

         наявність диму, що виходить з предмету;

         наявність у предмета елементів (деталей), що не відповідають його прямому призначенню;

         незвичайно велика маса предмета (наприклад, коробки з під цукерок, банки з під кави, книги, блокноту та таке інше);

         наклейки, наліпки, етикетки з підписами на поверхні кришок коробок;

         нестандартний засіб виготовлення посилочної тари;

         наявність будь-якого додаткового контакту предмету з об’єктами навколишньої обстановки;

наявність у дверях, вікнах яких-небудь сторонніх предметів, закріпленого дроту, ниток, важелів, шнурів тощо;

наявність стороннього сміття, порушення ґрунту, покриття на газонах, тротуарах при відсутності пояснень щодо їх виникнення у відповідних служб;

наявність у контрольованих зонах залишеного власниками більше 5-ти хвилин транспорту;

наявність у контрольованій зоні сторонніх чи нічийних приладів, механізмів, тимчасових споруд, будівельних матеріалів і конструкцій, тощо;

порушення вимог паркування автотранспортних засобів в контрольованих зонах;намагання особи з предметом у руках чи в специфічному одязі, який дає змогу приховувати на тілі ВП, за будь-яких обставин безпосередньо наблизитися до об’єкту охорони чи маршруту його пересування.

 

СУВОРО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ при виявленні підозрілого предмета самостійно проводити з ним будь-які дії (торкатися, нахиляти, переміщувати, підіймати та ін.)

У разі виявлення особи, що намагається безпосередньо застосовувати підозрілий предмет по можливості не дати їй випустити предмета з рук та використати тіло особи як екран для гасіння у разі вибуху ВП осколкової та фугасної дії.

Примітка: треба пам’ятати, що марна втрата часу при загрозі вибуху може призвести до людських жертв!

В усіх випадках про виявлення ознак вибухового пристрою повідомляти по тел. -101 чи оперативного чергового Управління СБ України у Рівненській області тел. (0362) 22-43-43.

 

4. ЯК ПОВОДИТИ СЕБЕ, СТАВШИ ЗАРУЧНИКОМ ТЕРОРИСТІВ

Основні принципи поведінки у разі захоплення Вас заручником

Примиріться з тим, що Ви перебуваєте під повною владою терористів, які завжди можуть вас убити. Щоб зламати вашу волю, деморалізувати й принизити, Вас, вони застосовуватимуть різноманітні тактики - від фізичних страждань (нестача їжі, води, сну, погані умови утримання) до техніки «промивання мізків» (зокрема, переконуватимуть у тому, що влада забула про заручників, що на них «усім наплювати» тощо).

Не падайте духом, до кінця надійтеся на сприятливе вирішення екстремальної ситуації. Отримавши інформацію про захоплення заручників, правоохоронні органи вже почали діяти і вживають всіх необхідних заходів задля вашого звільнення.

Будьте терплячими. Час працює на заручників і тих, хто готується до їх звільнення. У той же час, не надійтеся на скоре звільнення - швидка капітуляція терористів малоймовірна. Тому підготуйтеся фізично, морально та емоційно до тяжкого випробування.

Ваша стратегія – «прийняття та пристосування».

Ваша головна мета - вижити і зберегти фізичне й душевне здоров’я.

Ваше головне завдання - зберігати самовладання, самоконтроль і самоповагу.

Найбільш ефективний засіб, який ви можете вжити для свого звільнення - це зберігати спокій.

Ваш девіз – «Не допускати як боягузтва, так і нерозумної бравади».

 

Основні правила поведінки у разі захоплення Вас заручником:

 

      По можливості якомога швидше опануйте себе, заспокойтеся, не піддавайтеся паніці, не допускайте істеричних проявів. Емоційно неврівноважена людина, яка від страху впадає в паніку, лякає терористів своєю непередбачуваністю, і її, швидше за все, вб’ють першою.

     Якщо вас поранено, старайтеся не рухатися. Так ви зменшите втрату крові.

      Надавайте допомогу і психологічну підтримку тим, хто слабший -пораненим, жінкам, дітям, особам похилого віку. Уникайте дратівливості та конфліктів при спілкуванні з іншими заручниками.

      Не ризикуйте своїм власним життям і життям оточуючих.

Не допускайте дій, які можуть спровокувати терористів на застосування зброї і призвести до людських жертв (не втікайте, не кидайтеся на терористів, не вихоплюйте зброю).

      Не намагайтеся умовити терористів, розчулити їх, тощо. У той же час не принижуйтеся і не благайте про пощаду.

      Спілкуючись з терористами, не відводьте очей убік; у той же час, уникайте прямого погляду в очі (на несвідомому рівні такий погляд розглядається як виклик).

       Говоріть спокійним голосом, уникайте викличного, ворожого тону.

 

       За необхідності виконуйте розпорядження терористів, особливо протягом перших 30-60 хвилин після нападу. Не вступайте з ними в суперечку, терпіть образи та приниження.

       Постарайтеся переконати терористів забезпечити вам та іншим заручникам людські умови існування.

         Запитуйте дозвіл на вчинення будь-яких дій (сісти, встати, попити, вийти в туалет).

      11. Для підтримання сил їжте все, що вам дають.

 

      12. Використовуйте будь-яку можливість для відпочинку. Стрес у стані якого перебувають заручники, через деякий час призводить повного нервового виснаження.

      13. За можливості дотримуйтеся вимог особистої гігієни.

      14. Старайтеся виконувати доступні фізичні вправи.

      15. Застосовуйте техніку розслаблення, спробуйте чимось зайняти інтелект (читанням, письмом, тренуванням пам’яті, розв’язуванням математичних задач тощо).

      16. Терористи зазвичай відбирають у заручників годинники, мобільні телефони, щоб ізолювати їх від зовнішнього світу. Тому при тривалому утриманні в полоні слідкуйте за часом, відмічайте зміну дня та ночі, ведіть календар.

      17. Будьте уважні. Намагайтеся запам’ятати імена (прізвиська), прикмети, голоси, особливості поведінки терористів, зміст їх розмов між собою. Ця інформація буде дуже важливою для правоохоронних органів після знешкодження терористів і звільнення заручників.

      18. Під час штурму спецпідрозділами правоохоронних органів приміщення, в якому вас утримують, негайно ляжте на підлогу обличчям униз, якомога далі від вікон і дверей. Ні в якому разі не беріть до рук зброю, кинуту терористами, інакше вас можуть прийняти за одного з них, не робіть різких рухів, відкрийте рот, на випадок застосування вибухових засобів.

      19. Більшість колишніх заручників протягом досить тривалого часу переживає пост травматичний стресовий розлад, симптомами якого можуть бути порушення сну, втрата апетиту, апатія, раптові спалахи гніву, труднощі у спілкуванні з близькими. Тому в перші дні після звільнення вам необхідно звернутися до медичних закладів за кваліфікованою психологічною допомогою.




Реєстрація
Логін
Пароль
Реєстрація
Опитування


 

 

   

 

 

 

  

 

Запитання | Адміністратор
Інформаційний супровід: pressa1@rv.gov.ua Тех. підтримка: forweb@rv.gov.ua  ©  Рівненська обласна державна адміністрація
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________

ОГОЛОШЕННЯ

 

Форум бізнес- і ІТ-лідерів

 

Обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад на 2019 рік

 

Порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті, на часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами (позиками) банків, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва

 

До уваги надавачів послуг за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги

 

Об’єкти бюджетної сфери, які потребують здійснення енергоефективних заходів із залученням механізму енергосервісу та інвесторів

 

Оголошення для органів місцевого самоврядування щодо розрахунку середньозважених тарифів на тепло!