РАДИВИЛІВСЬКА

 РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

На головну        35500, мадивилів, вул. І.Франка, 11, тел.: (03633) 43838, факс: (03633) 43838, e-mail: radyvadm@gmail.com   Уряд УкраїниМапа сайту
 
 вересня 2019 
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
Пошук
Розширений пошук»
 

Державна система електронних звернень

http://www.rv.gov.ua/sitenew/data/upload/photo/URL.gif

 

 

 

http://i016.radikal.ru/1510/96/3b516dfc0f48.jpg

 

 

 

 

Антимонопольний комітет України

 

 

  

http://www.rv.gov.ua/sitenew/data/upload/photo/ypr.ds.gif

 

 

http://www.rv.gov.ua/sitenew/data/upload/photo/turizm.gif

 
Реформа місцевого самоврядування як поштовх до повноцінного розвитку громад


                                                                        

 

 

 

Реформа місцевого самоврядування як поштовх до повноцінного розвитку громад

 

Система місцевого самоврядування на сьогодні не задовольняє потреб суспільства.

Функціонування органів місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг.

Починаючи з 1991 року чисельність сільського населення зменшилася на 2,5 мільйонів осіб, а кількість сільських населених пунктів — на 348 одиниць. Разом з тим кількість сільських рад збільшилася на 1067 одиниць.

Водночас, у більшості громад чисельність жителів становить менш як 3 тисячі осіб, а у деяких – менш як 500 осіб. У деяких з них не утворено виконавчі органи відповідних сільських рад, відсутні бюджетні установи, комунальні підприємства тощо. Органи місцевого самоврядування таких громад практично не можуть здійснювати надані їм законом повноваження.

Дотаційність половини бюджетів місцевого самоврядування становить понад 70 відсотків.

Постійна фінансова підтримка малочисельних територіальних громад є обтяжливим для державного бюджету та стримує розвиток малих міст і великих селищ.

Удосконалення потребує також система територіальної організації влади з метою підвищення ефективності управління суспільним розвитком на відповідній території.

 

Урядом України вже підготовлена і затверджена Концепція реформи місцевого самоврядування. Також Мінрегіоном вже запропоновані зміни до Конституції України щодо нової системи адміністративно-територіального устрою.

Суть реформи полягає в тому, щоб віддати право громадам в містах, селах, селищах самостійно вирішувати питання таких сфер як шкільна і дошкільна освіта, охорона здоров’я первинного рівня (поліклініки, ФАПи), заклади культури, благоустрій територій (освітлення вулиць, стан доріг, прибирання, підтримання громадського порядку) і ще багатьох інших, важливих для нормального життя, повсякденних проблем.

Більше прав та повноважень громади можуть отримати саме через децентралізацію влади. Реформа місцевого самоврядування передбачає, що і право вирішувати – тобто повноваження, і відповідні кошти будуть передані громадам. Це буде закріплено і в Конституції України, і в цілій низці інших законів, за якими працюватиме система влади.

Для здійснення реформи місцевого самоврядування потрібно прийняти два принципових рішення: 1) про ліквідацію обласних та районних адміністрацій і передачу їх функцій виконавчим комітетам, створеним обраними радами відповідного рівня; і 2) про перерозподіл основних повноважень (і фінансів) з рівня держави і області на рівень громади.

Перше означає, що влада на місцях передається органам влади, які обираються самими людьми, і яка, відповідно працює для людей. Друге означає, що основною є влада, яка є найближчою до людей – у неї найширші повноваження. Чим вище рівень влади, тим вужчим є коло її повноважень. А чим більше повноважень, тим більше і ресурсів (коштів), що залишаються для їх здійснення.

 

Після проведення реформи місцевого самоврядування на обласному та районному рівнях будуть обиратися депутати відповідних рад. І вже ради будуть обирати голів рад, які і очолять виконкоми. Подібна система сьогодні працює в містах і вона довела свою достатню ефективність навіть в умовах централізованої влади.

Відмінність лише у тому, що у містах міських голів мешканці обирають прямим голосуванням. Це виправдано, бо у міських голів (рівень громади) – дійсно великий обсяг завдань, а тепер буде ще більший.

Районні ради та їх виконкоми не будуть підпорядковані обласним радам. На кожному рівні є свої виняткові повноваження (завдання, зони відповідальності), і вони не перетинаються. Той, хто, наприклад, відповідає за ремонт доріг обласного значення, не має командувати тим, хто займається дорогами місцевими. Органи місцевого самоврядування підпорядковуються тільки закону і тим людям, які їх обирають.

Практично повсюдно в Європі - та і не тільки, система влади побудована саме таким чином. І вона довела свою ефективність. Чому? Бо якщо проблеми вирішують ті люди, які реально їх відчувають і переживають за їх вирішення, вони зацікавлені в тому, щоб зробити все якнайкраще.

 

Реформа передбачає створення нового органу на територіях – державних представництв. Мова йде про достатньо малочисельні структури, основними функціями яких будуть контрольно-наглядова і координаційна. У випадку прийняття органами місцевого самоврядування рішень, які суперечитимуть закону, голови державних представництв матимуть право зупинити такі рішення і звернутись до суду, який дасть справі хід.

Але головним, хто контролюватиме владу на місцях, будуть самі люди.

В законі про місцеве самоврядування будуть виписані обов’язкові норми щодо залучення мешканців – членів громад – до прийняття рішень. Також буде підготовлений і прийнятий закон про місцевий референдум, який, зокрема, дозволить відкликати депутатів місцевих рад і голів громад. Власне, чим сильнішою буде громада, тим сильнішим буде місцеве самоврядування, і навпаки.

 

В концепції реформи місцевого самоврядування і відповідно в пропозиціях щодо змін в Конституції чітко зафіксовано, що повноваження органів місцевого самоврядування мають бути забезпечені відповідними фінансами. Для цього передбачається, що органи місцевого самоврядування матимуть, зокрема, частку від загальнонаціональних податків (а не тільки дотації!). Зафіксовано навіть: якщо внаслідок тих чи інших державних рішень у органів місцевого самоврядування виникнуть додаткові витрати, то вони повинні теж компенсуватись державою. Остаточно механізм розподілу податків між органами місцевого самоврядування різного рівня і державою буде визначений в змінах до Бюджетного кодексу. Сьогодні ще не можна сказати остаточно, яка частка якого податку і до якого бюджету буде зараховуватись, оскільки потрібно здійснити моделювання цих можливостей. Таке моделювання зараз вже проводиться спільно з польськими експертами, які здійснювали аналогічні розрахунки для реформи місцевого самоврядування в Польщі.

 

Реформа не передбачає змін меж областей (регіонів), але буде змінено систему управління на обласному рівні. Якщо ж говорити про рівень районів і громад, то особливістю України є достатньо висока нерівномірність адміністративно-територіального поділу. Всього в країні близько 12 000 громад (сіл, селищ, міст), серед яких є навіть громади з чисельністю менше 100 чоловік. Зрозуміло, що створити повноцінне самоврядування в такому селі неможливо. Тому реформа передбачає впровадження стимулів для об’єднання громад.

Серед законопроектів, які вже напрацьовуються для реалізації Концепції реформи, - закон про добровільне об’єднання громад і про співпрацю між громадам.

 

Сьогодні можна лише з жалем говорити, що така реформа не відбулась раніше. Чому? У нашої центральної влади ніколи не було достатньої рішучості і готовності поділитись своїми повноваженнями та ресурсами. Пострадянські і постсоціалістичні країни, які відважились та провели реформу, сьогодні значно випереджують Україну в соціально-економічному розвитку. Завдяки проведеній реформі вони включили в роботу те, що є найбільш цінним капіталом будь-якої держави, – зацікавленість людей. І навпаки прибрали те, що є головною перешкодою на шляху успіху та добробуту, – корупцію.

Реформа місцевого самоврядування, яка передбачає передачу в місцеві бюджети частки загальнонаціональних податків, створює економічну зацікавленість громад в розвитку нових виробництв, підтримці бізнесу тощо. З іншого боку, децентралізація і дерегуляція прибирає штучні перешкоди для ведення бізнесу і підприємницької діяльності – зайві дозволи, інстанції, надмірний контроль тощо. В результаті створюються передумови для того, щоб країна почала оживати. Окрім того, активні, спроможні та зацікавлені громади – основний рушій на територіальному рівні. Вони стануть підтримкою тих змін, над проведенням яких на державному рівні працює Уряд.

Тому без реформи місцевого самоврядування всі інші реформи приречені на невдачу – так вже було в попередні роки.

І знову звертаючись до досвіду наших колег з Центральної та Східної Європи. Коли реформа місцевого самоврядування проводилась, наприклад, в Польщі, падіння економіки в рік становило близько 10%, інфляція – близько 500% на рік, а на кордонах стояли тоді ще радянські війська. І все-таки Польща зробила цю реформу, а сьогодні готова допомогти нам повторити їх успіхи та запобігти допущених ними помилок.

 

Те, що пропонує реформа місцевого самоврядування, відповідає потребам громадян України, де б вони не мешкали. Формування повноцінного місцевого самоврядування сприятиме відродженню у громадян почуття перспективи розвитку держави, створенню можливості для кожного знайти своє місце і впливати на цю перспективу через участь в житті громади, в тому числі економічному. І головне – це поверне людям відчуття власної гідності і захищеності. Це те, що відповідає нинішнім потребам кожного українця.

Важливо також, що реформа місцевого самоврядування йде в узгодженні з реформою регіональної політики – ініціатива знизу має бути підтримана зверху. Завданням державної регіональної політики є підтримка стратегічних для регіонів проектів, що сприятимуть «підтягуванню» регіонів, які відчувають більш гострі економічні труднощі.

Власне створення повноцінного місцевого самоврядування як суб’єкта змін і є чи не найважливішою передумовою конструктивного діалогу з державою і повноцінного розвитку регіонів з врахуванням їх особливостей.

 

Концепція реформи вже сформована і схвалена Урядом на початку квітня 2014 року. На її реалізацію вже підготовлені і направлені в Парламент пропозиції щодо змін в Конституцію України. Конституційні зміни необхідні тому, що в діючій Конституції закріплена нинішня система влади з обласними та районними держадміністраціями, недостатніми повноваженнями і фінансовим забезпеченням громад.

Зміни в Конституцію дадуть основу для прийняття низки законів – про місцеве самоврядування, про місцеві державні представництва, про муніципальну міліцію, зміни до Бюджетного кодексу тощо, над якими вже ведеться робота.

Реформа дасть поштовх до повноцінного розвитку громад – а ми всі є членами територіальних громад. Отже реформа торкнеться кожного. І вона призведе не лише до змін системи влади в країні. Зміни будуть стосуватися всіх аспектів нашого повсякденного життя. Реформа дасть кожному з нас можливість бути причетним до цих змін, можливість покращувати життя у своїй громаді і в країні в цілому. Тому можна сказати, що саме ця реформа є без перебільшення «реформою нашого самоврядування». Результатом її стане те, що ми нарешті зможемо відчути себе повноцінними господарями на нашій власній землі.




Реєстрація
Логін
Пароль
Реєстрація
Опитування
 


 

 

 

 

 

   

 

Картинки по запросу логотип фейсбук

 

 

 

 

 

Офіційний вісник України 

Нова еліта нації

 

Запитання | Адміністратор
Інформаційний супровід: pressa1@rv.gov.ua Тех. підтримка: forweb@rv.gov.ua  ©  Рівненська обласна державна адміністрація

ОГОЛОШЕННЯ

18.09.2019 року в адмінприміщенні Козинської сільської ради з 10.00 год. до 13.00 год. буде проводитись виїзний прийом громадян начальником управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, та виїзд «Мобільного соціального офісу» за участю спеціалістів управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, Дубенського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області в Радивилівському районі та з працівниками Радивилівського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області з питань надання та призначення всіх видів соціальних допомог, пенсій, соціальних послуг та роз’яснення вимог правил пожежної безпеки населенню.

 

 

 

 

Офіційний портал публічних фінансів України

 

 

 

 

 

Калькулятор розрахунку субсидій 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Державна підтримка термомодернізації житлових будівель в Україні: умови та перспективи впровадження енергоефективних заходів

 

 

"Утеплення будинку"

(відеоролик)

 

 

 

Калькулятор для розрахунку вартості та державної компенсації при заміні котла

 

 

Інструкція щодо користування калькулятором (для розрахунку вартості та державної компенсації при заміні котла)

 

 

Інформаційно-аналітичний центр РНБО

 

 

Рекомендації щодо дій населення в разі виявлення підозрілих предметів,

які можуть бути використані для вчинення терористичного акту

Детальніше

 

 

До уваги учасників АТО та членів їх сімей:

 

Згідно рішення Радивилівської районної ради від 06.03.2015 року № 649 особам, які беруть (брали) участь у бойових діях у зоні АТО або членам їх сімей надається матеріальна допомога у розмірі 500,00 грн. Для отримання допомоги вищезазначеним особам, необхідно подати такі документи:

-  заяву;

-  акт обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника, виданий сільською чи міською радою, територіальним центром соціального обслуговування;

-  документ, який підтверджує участь у бойових діях у зоні АТО;

-  ксерокопія паспорта, ідентифікаційного коду;

-  номер рахунка в Ощадбанку.

 

 

Військовозобов’язаним на замітку

Картинки по запросу картинки українські військовослужбовці

Відповідно до змін які відбулися згідно  із  Законом  «Про внесення змін до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» №1387-VIII ( 1387-19 ) від 31.05.2016.

Частину другу статті 23 Закону України доповнено, а саме призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

Детальніше

 

 

 

ДО УВАГИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗА ПРИЗОВОМ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ

 

ОБОВ’ЯЗКИ, ПРАВА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ

 

ОСОБЛИВОСТІ УКЛАДАННЯ КОНТРАКТІВ З ГРОМАДЯНАМИ ТА ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ, ЯКІ ПРИЙМАЮТЬСЯ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ

 

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

для громадян, 

які тимчасово переїхали

до Радивилівського району з  

тимчасово окупованої

території, з Автономної

Республіки Крим, м.Севастополь

та територій, на яких

проводиться антитерористична

операція

Детальніше...

 

Для отримання всіх видів державної соціальної підтримки, зокрема пенсії, допомоги, компенсації тощо Вам необхідно звернутися до

Управління праці та соціального захисту населення Радивилівської  райдержадміністрації або управління Пенсійного фонду України в Радивилівському районіі.

Основні документи, які необхідно мати при собі (за наявності):

- паспорт;

- посвідчення отримувача пенсії, допомоги, пільговика;

- довідка про присвоєння ідентифікаційного коду.

Детальніше... 

 

 

 

Благодійна акція

 

З метою реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 535 «Про затвердження Порядку використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції»

Детальніше

 

 

Юридична допомога та адвокат за кошти держави

 

Для обслуговування жителів Дубенського, Млинівського, Демидівського та Радивилівського районів у м. Дубно по вул. Грушевського, 171Б (район “5-та школа”) працює Дубенський місцевийцентр з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Детальніше

 

 

 

 

До уваги власників та орендарів земельних ділянок!

 

Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області повідомляє, що 25 березня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення».

Детальніше

 

 

 

Реформа місцевого самоврядування як

поштовх до повноцінного розвитку громад 

 

Система місцевого самоврядування на сьогодні не задовольняє потреб суспільства.

Функціонування органів місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг.

Детальніше